Reklamy Out-Stream wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety). Zatem jeżeli celem działań marketingowych jest zbudowanie dużego zasięgu na urządzeniach mobilnych to nie można przejść obojętnie obok tego rodzaju kampanii video. Z pewnością większości osób reklama video tworzona poprzez Google Ads, kojarzy się z emisją reklam bezpośrednio w portalu YouTube. Jednak w przypadku reklam Out-Stream wyświetlają się one poza tym serwisem – w witrynach partnerów i aplikacjach, czyli powierzchniach należących do Sieci Reklamowej Google.
Jak działa OutStream?
Podczas „scrollowania” strony na urządzeniu mobilnym, reklama video zaczyna się odtwarzać. Domyślnie dźwięk jest wyłączony, a użytkownicy klikają w reklamę, aby obejrzeć ją wraz z dźwiękiem. Oczywiście osoby, które zobaczą taką reklamę mogą przewinąć stronę bez obejrzenia, w wyniku czego opłata za reklamę, obciążająca reklamodawcę, nie zostanie naliczona przez Google.
Koszt reklamy Outstream
Standardowym modelem rozliczenia dla kampanii video na YouTube jest koszt obejrzenia (CPV – Cost Per Vew), natomiast w przypadku reklam Out-Stream opłata naliczana jest za każde tysiąc widocznych wyświetleń reklam (CPM widocznych reklam lub vCPM). W związku z tym obciążenie następuje, jeżeli użytkownik widział reklamę.
Co to znaczy, że reklama Out-Stream jest widoczna?
W przypadku vCPM, reklama uznana jest za widoczną, jeżeli przynajmniej 50% jej powierzchni widać na ekranie urządzenia oraz została ona odtworzona przynajmniej przez 2 sekundy.
Tworzenie kampanii Out-Stream w Google Ads
Każda kampania w systemie Google Ads ma określoną strukturę. Składa się ona z Kampanii, w której znajduje się minimum jedna Grupa reklam. W Każdej z grup reklam jest minimum jedna forma kierowania oraz minimum jedna reklama.
Kampania
Aby stworzyć ten typ kampanii video na początku musisz zacząć od wyboru celu kampanii. Jest nim Zasięg i świadomość marki. W kolejnym kroku wybierz Wideo.
Następnie masz możliwość wybrania konkretnych podtypów kampanii, które odróżnia od siebie rodzaj emitowanych formatów reklamowych video. W tym miejscu oczywiście należy wybrać Out-Stream.
Następnie po dodaniu nazwy kampanii, wpisaniu wartości budżetu, podaniu dat rozpoczęcia i zakończenia kampanii, języków, lokalizacji, wykluczeni treści, harmonogramu reklam, ograniczenia liczby wyświetleń oraz urządzeń – można przejść do tworzenia grup reklam.
Formy kierowania w grupie reklam
Tworząc grupy reklam, w pierwszym kroku wybieramy formę kierowania: Dane demograficzne (wiek, płeć, status rodziny), Odbiorcy (Zainteresowania / Remarketing), Tematy, Miejsca docelowe, Słowa kluczowe w sieci reklamowej.
Dodanie reklamy OutStream
Ostatnim krokiem konfiguracyjnym w nowej kampanii jest stworzenie reklamy, które polega na wyszukaniu lub wklejeniu adresu URL, prowadzącego do naszego wideo. Materiał filmowy, który wykorzystamy w tej kampanii musi znajdować się na YouTube (pomimo, że tam nie będzie promowany), a jego status musi być Publiczny lub Niepubliczny (filmy ze statusem Prywatnym nie mogą być promowane w żadnej kampanii video)
Po wklejeniu adresu URL promowanego filmu pojawi się szablon tworzenia reklam. Należy wybrać jedną z 4 proponowanych miniatur dla początkowego ekranu reklamy, dodać nagłówek, opis, wezwanie do działania, logo oraz końcowy url. Na koniec wprowadzić trzeba nazwę reklamy.
Przykład reklamy Outstream
Przeczytaj również: