Poznaj Out-Stream. Reklamy video na urządzenia mobilne

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.15

Reklamy Out-Stream wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety). Zatem jeżeli celem działań marketingowych jest zbudowanie dużego zasięgu na urządzeniach mobilnych to nie można przejść obojętnie obok tego rodzaju kampanii video. Z pewnością większości osób reklama video tworzona poprzez Google Ads, kojarzy się z emisją reklam bezpośrednio w portalu YouTube. Jednak w przypadku reklam Out-Stream wyświetlają się one poza tym serwisem – w witrynach partnerów i aplikacjach, czyli powierzchniach należących do Sieci Reklamowej Google.

Jak działa OutStream?

Podczas „scrollowania” strony na urządzeniu mobilnym, reklama video zaczyna się odtwarzać. Domyślnie dźwięk jest wyłączony, a użytkownicy klikają w reklamę, aby obejrzeć ją wraz z dźwiękiem. Oczywiście osoby, które zobaczą taką reklamę mogą przewinąć stronę bez obejrzenia, w wyniku czego opłata za reklamę, obciążająca reklamodawcę, nie zostanie naliczona przez Google.

Koszt reklamy Outstream

Standardowym modelem rozliczenia dla kampanii video na YouTube jest koszt obejrzenia (CPV – Cost Per Vew), natomiast w przypadku reklam Out-Stream opłata naliczana jest za każde tysiąc widocznych wyświetleń reklam (CPM widocznych reklam lub vCPM). W związku z tym obciążenie następuje, jeżeli użytkownik widział reklamę.

Co to znaczy, że reklama Out-Stream jest widoczna?

W przypadku vCPM, reklama uznana jest za widoczną, jeżeli przynajmniej 50% jej powierzchni widać na ekranie urządzenia oraz została ona odtworzona przynajmniej przez 2 sekundy.

Tworzenie kampanii Out-Stream w Google Ads

Każda kampania w systemie Google Ads ma określoną strukturę. Składa się ona z Kampanii, w której znajduje się minimum jedna Grupa reklam. W Każdej z grup reklam jest minimum jedna forma kierowania oraz minimum jedna reklama.

Kampania

Aby stworzyć ten typ kampanii video na początku musisz zacząć od wyboru celu kampanii. Jest nim Zasięg i świadomość marki. W kolejnym kroku wybierz Wideo.

Cel kampanii  Out Stream

Następnie masz możliwość wybrania konkretnych podtypów kampanii, które odróżnia od siebie rodzaj emitowanych formatów reklamowych video. W tym miejscu oczywiście należy wybrać Out-Stream.

Wybór podtypu kampanii przy tworzeniu OutStream

Następnie po dodaniu nazwy kampanii, wpisaniu wartości budżetu, podaniu dat rozpoczęcia i zakończenia kampanii, języków, lokalizacji, wykluczeni treści, harmonogramu reklam, ograniczenia liczby wyświetleń oraz urządzeń – można przejść do tworzenia grup reklam.

Formy kierowania w grupie reklam

Tworząc grupy reklam, w pierwszym kroku wybieramy formę kierowania: Dane demograficzne (wiek, płeć, status rodziny), Odbiorcy (Zainteresowania / Remarketing), Tematy, Miejsca docelowe, Słowa kluczowe w sieci reklamowej.

Dodanie reklamy OutStream

Ostatnim krokiem konfiguracyjnym w nowej kampanii jest stworzenie reklamy, które polega na wyszukaniu lub wklejeniu adresu URL, prowadzącego do naszego wideo. Materiał filmowy, który wykorzystamy w tej kampanii musi znajdować się na YouTube (pomimo, że tam nie będzie promowany), a jego status musi być Publiczny lub Niepubliczny (filmy ze statusem Prywatnym nie mogą być promowane w żadnej kampanii video)

Tworzenie reklamy video w Google Ads

Po wklejeniu adresu URL promowanego filmu pojawi się szablon tworzenia reklam. Należy wybrać jedną z 4 proponowanych miniatur dla początkowego ekranu reklamy, dodać nagłówek, opis, wezwanie do działania, logo oraz końcowy url. Na koniec wprowadzić trzeba nazwę reklamy.

Tworzenie reklamy OutStream
Przykład reklamy Outstream
Przykład reklamy OutStream 300x250

Przeczytaj również:

Czy spodobał Ci się ten artykuł?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

Podziel się
Autor

Łukasz Wiśniak

Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
Najświeższe informacje

Dołącz do newslettera.
Bądź na bieżąco!

Blog

Najnowsze artykuły