Wypróbuj Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce – Dynamic Search Ads (DSA) w Google Ads

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.05

Większość reklamodawców wyświetla swoje banery w wyszukiwarce dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych. Istnieje też jednak sposób, aby wyświetlać reklamy bez konieczności dodawania wielu słów, które mogą być wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Typ kampanii, w której Google Ads sam wybiera te słowa, a także tworzy automatycznie generowane reklamy tekstowe, to Dynamic Search Ads (DSA).

Dla kogo są kampanie DSA?

Kampania DSA to idealny sposób, aby znaleźć nowych klientów, którzy akurat szukają tego, co masz w ofercie.

Jeżeli…
– Twoja witryna jest bardzo rozbudowana i/lub systematycznie dodajesz podstrony dla nowych produktów oraz usług i chcesz rozpocząć ich promowanie od razu po zaindeksowaniu w wyszukiwarce Google,
– prowadzisz bloga i chcesz zwiększać liczbę czytelników,
– prowadzisz już kampanię w Google kierowaną według słów kluczowych, ale nie masz pomysłu na jej rozbudowę o nowe zapytania,
– chcesz wprowadzić automatyczne wstrzymywanie kierowania reklam na strony usług/produktów, które nie są już dostępne w Twojej ofercie,
– chcesz wykorzystać potencjał słów z long taila,
to powinieneś wprowadzić kampanię Dynamic Search Ads na swoim koncie Google Ads!

Czym jest i jak działa DSA?

W kampanii Dynamic Search Ads reklamy tekstowe wyświetlane są na podstawie zawartości strony internetowej (czyli tzw. contentu). Może to być opis produktu lub kategorii w sklepie internetowym, tytuł strony, artykuł na blogu, a także inne elementy witryny, które zostaną odczytane przez Google jako treść zawierająca słowa kluczowe.

Tworząc kampanię DSA, nie ma potrzeby dodawania słów kluczowych, które doprowadzą do wyświetlenia reklamy tekstowej. Google Ads wybierze je automatycznie i wyświetli reklamę wtedy, gdy dane zapytanie będzie miało związek z zawartością Twojej strony internetowej.

Jeżeli w tytule i/lub treści na stronie znajdą się słowa, które zostały wpisane przez użytkownika w wyszukiwarce Google, zostanie wyświetlona reklama tekstowa dla danej podstrony w witrynie.

Jak tworzone są reklamy w kampanii DSA?

Niektóre elementy reklamy generowane są automatycznie, inne należy wprowadzić samodzielnie. W przypadku tych drugich należy dodać „Linię tekstu 1” oraz opcjonalnie „Linię tekstu 2”. Natomiast „Nagłówek” oraz „Końcowy URL” (czyli strona docelowa) zostaną wygenerowane automatycznie. Decydując się na kampanię DSA, ważne jest, aby zadbać o poprawność i rzetelność informacji zawartych w meta description, ponieważ nagłówek reklamy w kampanii DSA jest pobierany z pola Title danej strony internetowej.

Kiedy warto stosować kampanie Dynamic Search Ads?

Jeśli prowadzisz:
– sklep internetowy z dużą liczbą dostępnych produktów,
– stronę z bardzo dużą liczbą podstron w witrynie.

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Jak optymalizować kampanię DSA?

    Optymalizacja strony internetowej

    • Optymalizuj Title strony w meta description – dodawaj nazwy usług/produktów, kategorię i inne szczegółowe informacje określające produkt lub usługę.
    • Zadbaj o treść w witrynie, aby była nasycona słowami kluczowymi adekwatnymi do usługi/produktu.
    • Zadbaj o odpowiednią strukturę adresów URL.

    Optymalizacja kampanii DSA

    • Dodawanie wykluczających słów kluczowych ustalonych na podstawie raportu „Wyszukiwane hasła” – warto systematycznie sprawdzać ten raport, aby jak najszybciej zidentyfikować nieodpowiednie słowa kluczowe.
    • Testowanie różnych wersji reklam tekstowych – pracuj nad „Linią tekstu 1” oraz „Linią tekstu 2”, ponieważ inne elementy reklamy generowane są automatycznie.
    • Wydzielenie bardziej szczegółowej struktury kampanii – domyślnie można stworzyć kampanię z jedną grupą reklam, w której „Automatycznym celem” będą „Wszystkie podstrony” witryny. Jednak przy wielu kategoriach produktów lub usług jedne będą miały lepsze wyniki, inne gorsze. Warto zatem wydzielić osobne grupy reklam dla głównych kategorii, by móc poznać ich efektywność, a następnie podjąć decyzję o zwiększeniu lub obniżeniu stawki CPC (Cost Per Click).

    Zalety kampanii Dynamic Search Ads

    1. Kampanie Dynamic Search Ads to przede wszystkim oszczędność czasu – nie trzeba wybierać słów kluczowych, ponieważ są one generowane automatycznie na podstawie trafności względem Twojej strony internetowej.
    2. Dopasowanie reklam jest bardzo wysokie, gdyż aktualne nagłówki reklam oraz adres docelowej podstrony również jest pobierany z Twojej strony internetowej.
    3. Aktualność reklam – jeśli wprowadzisz zmiany na zaindeksowanych stronach (np. produkt oznaczysz statusem „niedostępny”), szybko możesz zaprzestać emisji reklam. W przypadku pojawienia się nowej usługi zaraz po zaindeksowaniu emisja reklam zostanie automatycznie rozpoczęta, dzięki czemu Twoja kampania będzie wyjątkowo aktualna!
    4. Kontrola nad promowanymi podstronami – można wybrać wszystkie strony witryny, poszczególne kategorie lub wybrane podstrony.
    5. Zwiększenie ruchu na stronie – decydując się na kampanię DSA, możesz z pewnością dotrzeć do osób, które nie wpisują w wyszukiwarce bardzo popularnych słów, których mógłbyś użyć w swojej kampanii. Wykorzystując rzadziej występujące zapytania, będziesz w stanie wyświetlić swoją reklamę na odpowiednie zapytanie, poszerzając w ten sposób grupę odbiorców kampanii Google Ads.
    6. Kontrola nad treścią reklam, do których można wprowadzić „Linię tekstu 1” oraz „Linię tekstu 2”.
    7. Automatycznie tworzony jest również „Wyświetlany adres URL” na podstawie końcowego adresu URL.

    Przeczytaj również:

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły