- Podstawowe metryki, a zachowanie użytkownika
- Co zyskasz po połączeniu Google Ads z Analytics?
- Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?
Podstawowe metryki, a zachowanie użytkownika
Prowadząc działania reklamowe w Google Ads mamy do dyspozycji wiele wskaźników na podstawie których można ocenić skuteczność kampanii. Na podstawowe potrzeby optymalizacyjne z pewnością wystarczą najczęściej wybierane metryki dostępne w Google Ads takie jak:
- Kliknięcia
- Wyświetlenia,
- CTR (Click Through Rate) – Współczynnik kliknięć
- Współczynnik wyświetleń u góry strony w sieci wyszukiwania oraz Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania (te metryki zastąpiły średnia pozycja 30 września 2019)
- CPC (Cost Per Click) – Koszt kliknięcia
- Koszt
- Konwersje
- Koszt Konwersji
- Współczynnik konwersji
- Udział wyświetleń
- i wiele innych…
Zauważ, że powyższe metryki odnoszą się wyłącznie do wyświetleń reklam lub interakcji użytkownika z reklamą. Warto byłoby również wiedzieć co dzieje się po kliknięciu w reklamę, w momencie kiedy użytkownik znajdzie się na stronie internetowej. Wtedy z pomocą przychodzi Google Analytics. Dzięki połączeniu narzędzia Google Ads, które służy do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi, z narzędziem analitycznym Google Analytics – zyskujemy informację na temat tego jak zachowują się w witrynie internetowej użytkownicy, którzy przyszli na stronę z kampanii Google Ads. W ten sposób możesz jeszcze skuteczniej optymalizować kampanie reklamowe w Google.
Co zyskasz po połączeniu Google Ads z Analytics?
1. Wgląd do nowych metryk z poziomu Google Ads.
Po połączeniu tych dwóch narzędzi przekonasz się, że w Kolumny pojawiła się nowa opcja – możesz dodać 4 nowe metryki.
Po ich dodaniu i zatwierdzeniu możesz zobaczyć jak te dane kampanii prezentują się w panelu Google Ads
- Współczynnik odrzuceń ( tzw. bounce rate) wg domyślnej konfiguracji określa odsetek wejść ograniczających się wyłączenie do jednej strony serwisu. Użytkownik wszedł na stronę po kliknięciu w reklamę, a następnie opuścił stronę, bez przejścia na inne podstrony lub bez wywołania żadnego zdarzenia.
- Liczba stron na sesje – jak sama nazwa wskazuje, określa średnią liczbę stron, które zostały wyświetlone użytkownikowi podczas trwania jednej sesji.
- Średni czas trwania sesji jest sumą łącznego czasu wszystkich sesji podzieloną przez liczbę sesji. Określany jest w sekundach.
- Procent nowych sesji określa odsetek użytkowników, którzy nie mieli jeszcze styczności ze stroną internetową. Dzięki temu wiesz jak dużo nowych użytkowników generuje kampania Google Ads.
2. Wgląd do danych kampanii w Google Analytics
Poniżej widzisz zaledwie ułamek tego co można wydobyć z Google Analytics na temat Twoich potencjalnych klientów. Informacje, które na Ciebie czekają w GA to m.in. średni czas trwania sesji; % nowych sesji; Współczynnik odrzuceń; Przychody; Transakcje; Średnia wartość zamówienia; współczynnik konwersji ecommerce; wartość na sesję i wiele wiele innych.
3. Zaawansowane listy remarketingowe Analytics
Upraszczając – standardowe listy remarketingowe dla witryny w systemie Google Ads tworzone są na podstawie odwiedzin użytkowników na konkretnych podstronach, na których wywołuje się kod remarketingowy. Domyślnie stworzona jest lista Wszyscy użytkownicy, która obejmuje ostatnie 30 dni. Ci, którzy chcą prowadzić efektywne działania remarketingowego tworzą listy bazujące np. na odwiedzinach strony poświęconej konkretnej usłudze, stronie koszyka w sklepie – aby wydobyć z całej grupy segment bardziej zaangażowanych odbiorców witryny.
Więcej możliwości daje nam tworzenie list odbiorców w Google Analytics, które zaimportować można do konta reklamowego Google Ads. Wybierać możesz spośród konkretnych przedziałów wiekowych, płci, języka przeglądarki, zainteresowań, lokalizacji użytkownika. Poza tym możesz również stworzyć listę osób, które weszły w interakcję z Twoją witryną z konkretnej kategorii, marki czy modelu urządzenia. W dodatku możesz wydobyć również użytkowników którzy spędzili w witrynie określony czas, lub byli aktywni generując wiele sesji czy też obejrzeli wiele podstron. To tylko kilka przykładów. Zaloguj się do Google Analytics, połącz konta wg poniższej instrukcji i sprawdź czego możesz dowiedzieć się o użytkownikach Twojej witryny.
Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?
- Zaloguj się do Google Analytics
- W lewym bocznym pasku nawigacyjnym wybierz „Administracja”
- Wybierz Konto, a następnie Usługę w ramach, której skonfigurowany jest Google Analytics dla Twojej witryny internetowej.
- Wybierz „Google Ads – łączenie”
- W tym kroku zaznacz opcję, które odnosi się do numeru identyfikacyjnego oraz nazwy konta Google Ads i kliknij „Dalej”
- Wprowadź „Nazwę grupy połączeń” jeżeli to miejsce pozostaje puste. Po tej nazwie poznasz, które konto adwords połączone jest z tą usługą Google Analytics
- Zaznacz jako włączone „Wszystkie dane witryny”
- Zakończ łączenie kont klikając „Połącz konta”, a następnie kliknij „Gotowe”
Na koniec powinna być już widoczna „Nowa grupa połączeń”