System reklamowy Allegro Ads umożliwia efektywne promowanie ofert sprzedawców prezentowanych w serwisie Allegro.
Dlaczego warto skorzystać z Allegro Ads?
- Przejrzysta forma rozliczeniowa – opłata pobierana jest za kliknięcie w reklamę.
- Niski próg wejścia – wystarczy 3 zł dziennie by móc rozpocząć emisję reklam
- Statystyki w czasie rzeczywistym – monitoruj wydatki, przychód i podejmuj trafne decyzje na podstawie raportów o zwrocie z inwestycji.
- Łatwe zarządzanie nawet setkami lub tysiącami produktów.
- Prosty w obsłudze panel reklamowy
Gdzie wyświetlają się reklamy Allegro Ads?
- Wyniki wyszukiwania
- Pod filtrami, na lewo od wyników wyszukiwania
- W sponsorowanych ofertach na stronie przedmiotu (identycznej kategorii)
Szukasz skutecznej reklamy w Allegro Ads?
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii na Allegro!
Planer kampanii Allegro Ads
Planer kampanii umożliwia poznanie słów kluczowych wpisanych przez użytkowników Allegro. Dodatkowo zyskujemy informację jaki może być orientacyjny koszt kliknięcia, jak dużo takich zapytań jest składanych w wyszukiwarce na Allegro oraz jaka jest konkurencyjność na dane słowo kluczowe.
Całkowity potencjał to ogólne podsumowanie, które wskazuje jaka jest średnia miesięczna liczba zapytań, sugerowany budżet dzienny czy sugerowany koszt kliknięcia w reklamę oraz ogólny poziom konkurencyjności. Bardzo przydatnymi statystykami dzieli się z nami wykres trendu rocznego, który pokazuje nam jak wyglądał wolumen zapytań w poprzednich miesiącach. Na tej podstawie można analizować poczynania użytkowników w ramach wyszukiwarki w Allegro w niedalekiej przyszłości
Następna sekcja planera kampanii Allegro Ads, ale niesamowicie ważna to szczegóły dotyczące najpopularniejszych zapytań użytkowników oraz statystyki dla poszczególnych kategorii. W tym miejscu jesteśmy w stanie podejrzeć jak przedstawiają się wyszukiwania, konkurencyjności i wysokość stawek kosztu kliknięcia już dla konkretnych zapytań w Allegro.
Typy kampanii Allegro Ads
Oferty Sponsorowane
Oferty sponsorowane to najczęściej spotykana reklama z Allegro Ads. Ten typ reklam może być wyświetlany w kilku miejscach:
- W lewej kolumnie zaraz obok wyników wyszukiwania
- W wynikach wyszukiwania, gdzie na górze strony zobaczyć można maksymalnie dwie oferty. Wyświetlane są również pozostałych wynikach wyszukiwania wśród standardowych ofert.
- Na stronie oferty produktu w sekcji „Oferty sponsorowane, które mogą Cię zainteresowań”
- Czwartym miejscem może być storna główna lub strona kategorii o ile takie miejsca reklamowe będą w danym momencie dostępne do emisji.
Oferty sponsorowane rozliczane są w modelu CPC (Cos Per Click), czyli zapłacisz tylko w sytuacji kiedy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Stawkę kosztu kliknięcia ustala się samodzielnie, ale nie może ona wynosić mniej niż sugeruje system (poziom sugerowany dla CPC jest zmienny w zależności od kategorii).
Oferty, które zostaną objęte dodatkową promocją w ramach reklamy Allegro Ads może odbywać się na kilka sposobów. Możesz reklamować:
- Wszystkie oferty – Nie ma tu wielkiej filozofii, bowiem kampania zacznie promować całą ofertę, która dostępna jest w Ciebie jako Sprzedawcy Allegro.
- Bestsellery – wybierasz kategorię sam lub pozwalasz, aby system sam za Ciebie wybrał potencjalnie najlepsze hity sprzedażowe z różnych kategorii.
- Produkty wybierane na podstawie zdefiniowanych reguł, uwzględniających cechy produktu, np. przedział cenowy, kategorię, tytuł.
- Produkty, które wybierzesz manualnie. Wystarczy ustawić odpowiedni filtr i zaznaczyć oferty, które chcesz promować.
Reklama graficzna
Reklama graficzna to dobry sposób na promowanie marki swojego sklepu, a także do promowania producentów, których przedmioty masz w ofercie swojego sklepu.
Reklama graficzna widoczna jest dla użytkowników Allegro nad wynikami wyszukiwania, a także na stronie produktu bezpośrednio pod „O sprzedającym”. Ta forma reklamy w Allegro Ads składa się z kilku elementów, które odróżniają ją od pozostałych. Są to logotyp wzbogacony o dodatkowy tekst reklamowy, a także dwie oferty sklepu wyświetlane jako miniatury. Maksymalnie można zdefiniować 15 przedmiotów dla danej reklamy, a system za każdym razem sam wybierze dowolne 2 spośród tych, które zasugerujemy. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przekierowany do listy produktów, które masz w Allegro. Ważne więc, aby użyć odpowiednich filtrów, by skrócić ścieżkę Twojego klienta i ułatwić mu zakup produktów własne u Ciebie. Zdecyduj czy chcesz pokazać wszystkie oferty, wybraną kategorię czy może wygenerujesz link dla niestandardowych filtrów dla Twojej listy przedmiotów.
W przeciwieństwie do ofert sponsorowanych, reklama graficzna rozliczana jest w nieco innym modelu. Podczas tworzenia kampanii można zdefiniować wartość CPM (Cost Per Milion), czyli stawkę za każde 1000 wyświetleń reklamy. Jeżeli Twoja reklama wyświetli się mniej niż 1000 razy, wówczas opłata zostanie naliczona proporcjonalnie do liczby wyświetleń, które zostały zrealizowane. Minimalna stawka za 1000 wyświetleń to obecnie 12 zł.
Facebook Ads
Oferty przedmiotów możesz również promować w ramach reklam Facebook Ads. Wybór promowanych ofert jest podobny jak w przypadku ofert sponsorowanych. Należy zadecydować czy promujemy cały asortyment, wybieramy oferty manualnie czy też tworzymy reguły, które wybiorą produkty za nas i w przyszłości umożliwią automatyczną promocję nie tylko dla obecnie dostępnych produktów, ale i nowo dodanych. Minimalny budżet promowania reklam w Facebook Ads to 20 zł.