Google Shopping

Reklamuj e-sklep w Zakupy Google

Google Shopping to rozwiązanie dla reklamodawców, które dostępne jest na terenie Polski od 2013 roku. Z punktu widzenia użytkownika Google Zakupy nie różnią się od typowej porównywarki cenowej, natomiast z perspektywy firmy jest to doskonałe narzędzie do tworzenia kampanii produktowych (dawniej zwanych Product List Ads)

Zakupy Google sprawdzą się przede wszystkim w sytuacji gdy posiadamy sklep internetowy i zależy nam na wzroście sprzedaży konkretnych produktów. Ten typ reklamy jest jednocześnie doskonałym dopełnieniem działań marketingowych w zakresie standardowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania Google.

Jak działa Google Shopping?

Reklamy produktowe posiadają pełną integralność z systemem Google Ads – oznacza to, że wszystkie tego typu kampanie dostępne będą na jednym, tym samym koncie, które dotychczas służyło Ci do prowadzenia działań z zakresu sieci wyszukiwania czy sieci reklamowej Google. To co natomiast zasadniczo różni PLA od kampanii w sieci wyszukiwania to mechanizm na podstawie, którego są one emitowane przeciętnemu użytkownikowi.

Inaczej niż w przypadku standardowej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania algorytm Google podczas decyzji o wyświetleniu jej bierze pod uwagę feed produktowy, na podstawie, którego pobiera odpowiednie parametry, niezbędne do emisji. We wspomnianym pliku każda pozycja asortymentu zdefiniowana jest przez tytuł, opis, markę, kategorię, dostępność, cenę koszt dostawy produktu i wiele innych parametrów. To właśnie na ich podstawie Google wyświetla reklamę produktu powiązaną ze słowem kluczowym wpisanym w wyszukiwarkę przez użytkownika. Naszym zadaniem jest jedynie dodawanie wykluczeń – fraz, na które nie chcemy by nasza reklama się pojawiła.

Po prawidłowym stworzeniu kampanii, reklamy w Google Zakupy w odróżnieniu od reklam tekstowych widoczne będą w formie graficznej, ze zdjęciem, tytułem produktu, nazwą sklepu oraz aktualną ceną – pozwoli to na skuteczne przykucie uwagi Twoich potencjalnych klientów!

Jakie możliwości daje Google Shopping?

Promując się w Google Shopping mamy do wyboru kilka typów kampanii:

W kampanii standardowej sami ustalamy CPC na poziomie danego produktu oraz korzystając z raportu wyszukiwanych haseł dodajemy wykluczenia – słowa na które nasza reklama nie będzie wyświetlana. Możemy również stworzyć osobną kampanię i prowadzić działania z zakresu dynamicznego remarketingu (więcej o usłudze remarketingu)

Wybierając inteligentną kampanię produktową system wykonuje za nas część pracy korzystając z funkcji machine learning (uczenia maszynowego). Warunkiem uruchomienia tego typu kampanii jest wygenerowanie 30 konwersji w ostatnich 30 dniach, oraz zebranie 100 unikalnych użytkowników na listach remarketingowych. Na podstawie historii wspomnianych konwersji system Google za nas decyduje na jakie słowa kluczowe powinniśmy się wyświetlać. Reklamy emitowane są natomiast w ramach jednej kampanii zarówno w sieci wyszukiwania jak i sieci reklamowej, w remarketingu dynamicznym.

Promując się w Google Zakupy mamy również możliwość umieszczania banerów prezentujących nasze produkty wraz z reklamami w serwisie YouTube – jest to połączenie kampanii produktowej z reklamą typu Trueview In Stream

Google Shopping, a Google Merchant Center

Większość popularnych systemów do zarządzania sklepem internetowych jest w stanie w sposób automatyczny wygenerować plik produktowy, który – tak jak opisano wyżej – zawierać będzie min. unikalne ID, link URL do produktu, tytuł, dokładny jego opis czy nawet dostępność.

Miejsce, w którym umieszczamy wspomniany feed nazywamy Google Merchant Center. Jest to platforma zintegrowana z Google Ads, która pozwala nam równocześnie na diagnozowanie błędów w przekazywaniu informacji pomiędzy oba systemami oraz wprowadzanie niezbędnych poprawek dla ich prawidłowego działania.

Czy kampania w Google Shopping mi się opłaci?

Mimo, iż współczynnik konwersji dla kampanii Product List Ads jest wysoki to paradoksalnie koszty kliknięcia w tym kanale komunikacji marketingowej są o wiele niższe niż w standardowych reklamach tekstowych.
Jeżeli posiadasz więc sklep internetowy i zamierzasz skupić się na promocji konkretnych produktów w Twoim asortymencie – Google Shopping wydaje się dla Ciebie optymalnym rozwiązaniem.

Co jeszcze zyskuje reklamując się w Google Shopping?

Oprócz wspomnianej wcześniej atrakcyjnej ceny za kliknięcie, platforma Google Shopping posiada wiele innych plusów. Są to min:

  1. Wysoki współczynnik konwersji – Google zakupy to ponad 60 procent wszystkich transakcji generowanych przez system Google Ads.
  2. Zwiększenie powierzchni reklamowej, korzystając jednocześnie z PLA i standardowych reklam w wyszukiwarce.
  3. Pewność, że na Twojej stronie znajdą się użytkownicy szukający konkretnych produktów, które aktualnie posiadasz.
  4. Znajomość ceny produktu oraz jego wizualizacji przed kliknięciem w reklamę, co pozwala na uniknięcie zbędnych kliknięć i zaoszczędzenie części budżetu.
  5. Maksymalna kontrola nad wydatkami – koszt za kliknięcie ustalany jest na poziomie produktu – to Ty decydujesz jaką stawkę jesteś w stanie zapłacić za promocję konkretnego towaru.
Kontakt

Złóż zapytanie


    Social Media

    Tutaj też jestem!