Pozycjonowanie stron Gdynia

Pozycjonowanie SEO dla firm z Gdynia

Jesteś właścicielem lokalnej firmy? Chcesz dowiedzieć się jak dotrzeć do nowych klientów? Wyszukiwarka Google daje przedsiębiorstwom niezliczone możliwości, dzięki którym możesz zdobyć nowe grono odbiorców. Codziennie miliony użytkowników wyszukuje strony internetowe, wpisując hasła, które ich interesują — to jest Twoja szansa. Aby firma wyświetliła w wyszukiwarce się jako jedna z pierwszych, skorzystaj z pozycjonowania lokalnego. Poniżej znajdziesz więcej informacji na ten temat.

Pozycjonowanie SEO lokalnej firmy w Gdyni

Spis treści

  1. Co to jest pozycjonowanie lokalne
  2. Zoptymalizuj treść witryny internetowej
  3. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
  4. Zadbaj o szybkość strony
  5. Rozwijaj swoją stronę
  6. Pozyskuj opinie od zadowolonych klientów
  7. Weryfikuj działania SEO konkurencji
  8. Google Moja firma jako wzmocnienie lokalnego SEO

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie wyróżnić stronę, wyświetlającą się w wynikach wyszukiwania, które zostały powiązane z określoną lokalizacją. Co więcej, oprócz fraz kluczowych, w których znajduje się nazwa miejscowości, Google wyświetla też wyniki na podstawie lokalizacji użytkownika. Wyszukiwarka sama określa lokalizację internauty i dopasowuje do niego wyświetlane informacje, w tym lokalnie pozycjonowane strony.

Przykładowo wpisując w wyszukiwarkę restauracja Gdynia, Google wyświetli danej osobie najlepiej wypozycjonowane strony z tą właśnie frazą. Z kolei, jeśli osoba mieszkająca w Gdyni wpisze w wyszukiwarkę samo hasło restauracja, najpewniej Google na podstawie lokalizacji wyświetli restauracje w Gdyni i pobliżu. Tak właśnie działa pozycjonowanie biznesu lokalnego w Gdyni.

Zoptymalizuj treść witryny internetowej

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa jest przyjazna użytkownikowi, generuje sprzedaż, jest użyteczna i dobrze oceniania przez roboty Google.

Jak dobrze zoptymalizować treść na stronie lokalnej firmy w Gdyni? Biorąc pod uwagę SEO, najważniejsze jest, aby w treści, która znajduje się na stronie, pojawiły się słowa kluczowe, istotne dla tego obszaru biznesowego. Równie ważna jest ilość tekstu, im więcej jakościowej treści, tym lepiej dla Twoje strony. Dla Google ważne jest, aby treści były unikalne, wartościowe i przystępne do czytania.

Aby lokalne pozycjonowanie stron w Gdyni było efektywne, strona powinna zawierać treści w odpowiedniej formie, z dostosowanymi słowami kluczowymi, nagłówkami, wyróżnikami oraz spisem treści. Ważna jest też kwestia techniczna, czyli szybkość ładowania strony. Istotne jest, by dodawać na nią zdjęcia jak najlepszej jakości, w jak najmniejszym rozmiarze (KB). To, co pozytywnie wpłynie na jakość Twojej strony to również menu i dobrze uporządkowane informacje. Im bardziej rozbudowane menu, tym lepiej.

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Aktualnie większość internautów korzysta z urządzeń mobilnych, wiec zadbaj o to, by Twoja strona dobrze funkcjonowała na smartfonie lub tablecie. Oto kilka ważnych elementów, które warto wziąć pod uwagę przy tworzeniu strony mobilnej:

  • pisz krótkie treści, tak aby w telefonie były wygodne do czytania
  • dostosuj wielkość elementów, tak aby były widoczne i funkcjonalne
  • jeśli na Twojej stronie znajdują się formularze, to sformatuj je w taki sposób, by były jak najbardziej wygodne, zwróć uwagę na wielkość okienek i elementy klikalne
  • umieść na stronie przyciski CTA (Call To Action) ułatwiające kontakt, np. skontaktuj się, zadzwoń
  • proste menu — stwórz menu, które będzie przystępne w odbiorze i łatwe w użytku

Na ekranie telefonu zmieści się o wiele mniej elementów niż na monitorze komputera, dlatego przypilnuj, aby wszystkie szczegóły i cała strona była wygodna i użyteczna.

Zadbaj o szybkość strony

Szybkość strony powinna być priorytetem podczas optymalizowania strony internetowej. Im strona będzie szybsza, tym większa będzie ilość użytkowników, którzy na niej pozostaną, a może nawet skorzystają z oferty.

Co ważne, szybkość ładowania strony jest czynnikiem, który wpływa na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Jeśli Twoja strona ładuje się powoli, Google będzie ją ignorować, a tym samym stracisz szansę na wyeksponowanie jej w wynikach.

Aby sprawdzić szybkość Twojej strony internetowej, możesz skorzystać z narzędzia stworzonego przez Google https://pagespeed.web.dev/?hl=pl, które pokaże Twój wynik i zaproponuje, co możesz zoptymalizować, by go poprawić.

Co zrobić by Twoja strona była szybsza? Na początek zadbaj o szybką odpowiedź serwera, następnie skompresuj pliki, tak aby rozmiar strony się zmniejszył, a na koniec ogranicz liczbę elementów, które są potrzebne do wyświetlenia się strony.

Rozwijaj swoją stronę

Bardzo ważną kwestią w lokalnym SEO gdyńskich firm jest rozwój strony oraz ciągłe jej aktualizowanie. Prostym sposobem na umieszczenie na stronie jak największej ilości tekstu, jest stworzenie zakładki blog, gdzie będziesz mógł dodawać wpisy dotyczące Twojej działalności, a przy tym optymalizować stronę. Rozbudowuj swoją witrynę, z czasem dodając do niej więcej zakładek, np. oferta, o nas czy portfolio. Jeśli stworzysz zakładkę portfolio lub nasze realizacje to aktualizuj ją co jakiś, czas tak, aby użytkownik widział, że jesteś aktywny.

W przypadku, gdy masz sklep internetowy, staraj się poszerzać swój asortyment, a co za tym idzie, dodawaj nowe podstrony dla produktów. Dzięki temu rozbudujesz stronę i sprawisz, że będzie atrakcyjna dla Klientów.

Pozyskuj opinie od zadowolonych klientów

Zachęcaj zadowolonych Klientów do dodawania opinii na temat Twojej firmy. Pozytywne oceny nie tylko przyczynią się do pozyskania nowych Klientów, ale także zwiększą prawdopodobieństwo na konwersję. Wszystko to sprawi, że Twoja strona będzie bardziej widoczna, a sprzedaż wzrośnie.

Możesz też zachęcić Klientów do przesyłania zdjęć z produktem i oczywiście za pozwoleniem, wstawić je na stronę lub media społecznościowe. To zbuduje Twoją wiarygodność i zaufanie do marki.

Weryfikuj działania SEO konkurencji

Będąc właścicielem lokalnej firmy, na pewno masz większą lub mniejszą konkurencję. W pozycjonowaniu lokalnym w Gdyni ważne jest, aby sprawdzić, jak działają inne firmy w Twojej branży i zrobić wszystko, żeby w wynikach wyszukiwania wyświetlić się wyżej. Pomagają w tym narzędzia typu Senuto, Semstorm lub Semrush, pozwalają one na sprawdzenie jakich słów kluczowych używa konkurencja w płatnych kampaniach Google Ads oraz na jakie słowa pozycjonuje się w wyszukiwarce.

Google Moja Firma jako wzmocnienie lokalnego SEO

Wizytówka w Google Maps to podstawa i powinna ją mieć każda lokalna firma. Ułatwia ona kontakt z firmą, daje możliwość szybkiego połączenia telefonicznego czy przejścia na stronę internetową. Pozwala Klientom pozostawić opinię o firmie, umożliwia dodawane zdjęć oraz nowych wpisów. Jednak najważniejszą jej funkcją jest wyświetlanie firmy w Google Maps oraz wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownik znajduje się w danej lokalizacji lub wpisze frazę z dopiskiem miasta, to Twoja wizytówka wyświetli się na samej górze w organicznych wynikach wyszukiwania, nad stronami www.

Oprócz lokalnego SEO w Gdyni możesz zdecydować się też na SEO regionalne, Gdynia jest pełen możliwości i swój lokalny biznes możesz rozwijać na różne sposoby. Co ciekawe lokalne pozycjonowanie stron, może też odnosić się do konkretnej dzielnicy miasta. Wybierz sposób, który uważasz za najlepszy i zacznij działać!

Pozycjonowanie stron Gdynia

Złóż zapytanie


    Social Media

    Tutaj też jestem!