Sieć reklamowa Google to narzędzie, które sprawi, że ruch na Twojej witrynie nie będzie przypadkowy. Dzisiaj to Ty, za pomocą dedykowanych filtrów decydujesz nie tylko o tym w jakich miejscach będziesz widoczny, ale również kto będzie Twoim odbiorcą!
Przez wiele lat systemy wspomagające tego typu działania narażone były na szereg niedoskonałości. Jedną z nich było niedokładne oszacowanie grupy odbiorców, przez co wpływ na to kto widział nasze reklamy był niewielki. Taka sytuacja to już przeszłość.
Display Advertising, czyli reklama banerowa to obecnie obok wyszukiwarki jeden z najchętniej wybieranych przez firmy kanałów komunikacji marketingowej w Internecie. Polega on na udostępnianiu odpowiedniej przestrzeni reklamodawcom, którzy odpłatnie umieszczają na niej reklamy graficzne (banery) .
Sieć reklamowa Google jest największym tego typu systemem na świecie. Szacuje się, że 19 na 20 witryn udostępniających swoją przestrzeń do celów reklamowych korzysta właśnie z rozwiązań tej korporacji. Google Display Network to system, który pozwala Tobie takie witryny odnaleźć i umieścić na nich swoje reklamy graficzne.
Pewnie myślisz teraz o tym, że pojawienie się Twoich reklam w takiej sieci to nie tylko koszty związane z emisją, ale również z produkcją banerów. Jak jest naprawdę?.
Oczywiście za pomocą sieci reklamowej Google możesz przygotować i umieścić reklamy wcześniej przygotowane przez Twojego grafika – tak jak robiłeś to do tej pory we wszystkich innych tego typu systemach. Jeżeli jednak robisz to po raz pierwszy, a nazwy takie jak skyscrapper czy double billboard są Ci obce, system Google proponuje inne rozwiązanie.
Sieć reklamowa Google wyposażona jest w narzędzie, które w automatyczny sposób przeskanują Twoją witrynę pod kątem elementów graficznych i kolorystyki tak byś nie musiał się już martwić o synchronizację wizualną Twoich reklam ze stroną WWW. W taki sposób powstają reklamy elastyczne – format, który odpowiednio dopasuje rozmiar baneru do miejsca gdzie pojawi się Twoja reklama.
Korzystając z reklam elastycznych zyskujesz:
Wyżej wymienione możliwości sieci reklamowej Google to nie wszystkie jej zalety. Jedną z największych korzyści związanych z Google Display Network jest wręcz doskonała personalizacja odbiorców. Kierować możemy min. na wiek, zainteresowania czy lokalizację w jakiej znajduje się użytkownik. Dzięki sieci reklamowej Google to Ty decydujesz jacy odbiorcy powinni oglądać Twoje reklamy, a jacy powinni zostać wykluczeni z grupy docelowej!
Jeżeli wcześniejsze metody kierowania nie są dla Ciebie zadowalające, to nie wszystko co oferuje Ci sieć reklamowa Google. Dzięki temu narzędziu sam zdecydujesz również o miejscach docelowych – zarówno możesz zrobić to wybierając konkretne witryny, tematy w jakich strony są sklasyfikowane przez system czy wreszcie słowa kluczowe, jakie pojawiają się w ich treści. W zależności od Twoich możliwości czasowych, pozwalających Ci na mniej lub bardziej samodzielną selekcję sieć reklamowa Google umożliwia w zautomatyzowany sposób odpowiednio szerokie targetowanie.