Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej, która umożliwia wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy mięli już styczność z konkretną stroną internetową.
Użytkownik odwiedza nasza witrynę internetową, wchodząc na dowolną stronę. Podczas tej wizyty jego cookie (ciasteczko) zostaje zapisane na liście remarketingowej stworzonej w systemie Google Ads lub Google Analytics. Zapisanie użytkownika (cookie) możliwe jest dzięki kodowi remarketignowemu, który znajduje się na każdej stronie witryny internetowej. To dzięki temu jesteśmy w stanie m.in. tworzyć listy remarketingowe dla osób, które przeglądały konkretne podstrony naszego serwisu, np. listę osób, które znalazły się w zakładce Kontakt i prawdopodobnie chciały się z nami skontaktować. Jednak po wejściu na stronę z jakiś powodów potencjalny klient nie dotarł do wspomnianej o opuszcza ją. Wówczas możemy wykorzystać tę sytuację i powrócić do niego emitując reklamę w wielu innych serwisach internetowych, w których będzie spędzać czas. Kolejna interakcja z nasza stroną, do której chcemy go zachęcić jest już zupełnie inna. Teraz musimy na nowo zachęcić użytkownika do odwiedzenia naszej strony. Warto więc podzielić użytkowników wg najbardziej wartościowych list do tych, których skuteczność może okazać się pod znakiem zapytania. Drugim aspektem jest dostosowanie przekazu reklamowego do tych użytkowników – im bardziej spersonalizowany przekaz, tym większa efektywność naszych działań remarketingowych w Google Ads.
Kluczem do zwiększenia efektywności działań reklamowych w Google jest starannie opracowana, a następnie prawidłowo wdrożona strategia remarketingowa. Należy wziąć pod uwagę intencje danego użytkownika, to jak bardzo zaangażował się w przebrnięcie przez ścieżkę prowadzącą do realizacji pożądanego przez nas celu. Jeżeli jest to grupa osób, która na stronie spędziła bardzo dużo czasu, czytając bloga, zapoznając się z ofertą, ale finalnie nie kontaktując się z nami – to masz okazję wyselekcjonować daną grupę osób spośród setek, a nawet tysięcy innych użytkowników. Tę najbardziej wartościową grupę osób traktować powinno się priorytetowo, ponieważ byli najbliżej kontaktu i prawdopodobieństwo, że skorzystają z oferty jest bardzo wysokie.
Jeżeli oferujesz wiele różnych usług lub kategorii produktów to warto spersonalizować reklamy, które będą widzieć zainteresowani ofertą konsumenci. Im bardziej szczegółowo sprecyzowany będzie komunikat reklamowy do określonej grupy osób, która zainteresowana jest dana usługą, tym większą sprzedaż osiągniesz w ramach kampanii remarketigu w Google.