W pierwszym półroczu 2019 roku na polski rynek trafiło 4,3 mln smartfonów. Posiadanie urządzenia mobilnego dziś już nie jest niczym nadzwyczajnym. Łatwość korzystania z tych urządzeń umożliwia nam już nie tylko dzwonienie, granie czy przeglądanie stron.
Smartfony są z nami podczas zakupów kiedy chcemy zapłacić „zbliżeniowo” korzystając z technologii NFC. Mamy je również wtedy kiedy idziemy na trening lub zamierzamy pobić nowy rekord w bieganiu, a kiedy budzimy się lub zasypiamy to z pewnością o wielu ludzi pierwsze urządzenia, z którym mają kontakt. Skoro Twoi potencjalni klienci również są użytkownikami smartfonów i tabletów to chyba przyznasz mi rację, ze mobile jest bardzo istotny również dla Twojego biznesu? Poniżej sprawdź jakie masz możliwości wykorzystania kanały mobilnego w swojej kampanii Google Ads
Wykorzystaj potencjał urządzeń mobilnych w kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Smartfony są bardzo często wykorzystywane na początku ścieżki zakupowej, kiedy chcemy zorientować się np. co warto kupić, jaka marka ma dobre opinie, jaki model produktu ma dobre opinie. Wtedy otwierany jest Google.pl i zaczyna się poszukiwanie najlepszej oferty. Bardzo często pierwszy punkt styczności ma miejsce właśnie na mobile! W kolejnych etapach ścieżki zakupowej Twój potencjalny klient zrealizuje pożądaną akcję (np. kupi produkt) korzystając często z laptopa. Z drugiej strony z każdym rokiem udział smartfonów jako urządzenia, które zamyka proces zakupowy – z każdym rokiem rośnie. To kolejny powód, dla którego warto postawić na kampanie mobilne w Google.
To tzw. reklama banerowa, którą możemy wykorzystać na wiele sposobów. Pierwszym z nich jest remarkeitng, czyli powracanie do użytkowników, którzy mieli już styczność ze stroną internetową, która promujemy. Innym sposobem jest dotarcie do użytkowników o konkretnych zainteresowaniach lub tez osób, które przeglądają strony o określonych tematach, strony, które sami wybierzesz bo wiesz, że sa to serwisy, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci, aż wreszcie możliwe jest również wyświetlenie reklamy na podstawie słów kluczowych, które znajdują się na przykład w artykule serwisu informacyjnego. Ponadto reklamy graficzne na smartfonach można wyświetlać wybierając płeć czy też wiek użytkowników, a od strony technologicznej możliwe jest wybranie systemu operacyjnego, kategorii urządzenia, a nawet konkretnego modelu z jakiego korzysta użytkownik.
Kampania typu „Tylko połączenie” to sposób na generowanie większej liczby telefonów do Twojej firmy. Ten typ reklam wyświetla się wyłączenie na smartfonach i tabletach, z których można wykonywać rozmowy telefoniczne. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik urządzenia mobilnego nie przechodzi na stronę internetową, tylko rozpoczyna połączenie telefoniczne. Musisz również wiedzieć, że kampania emitować może się jedynie w godzinach pracy. Dzięki temu nie otrzymasz połączeń od użytkowników z Google w godzinach kiedy nie pracujesz.
Czy wiesz, że w trzecim kwartale 2019 roku liczba instalacji aplikacji mobilnych na całym świecie wyniosła 23 000 000 000 (23 mld). Z AppStore pobranych zostało 8 mld aplikacji, a z Google Play aż 23 mld. Nic dziwnego, że i Ty mając swoją aplikację lub myśląc o jej stworzeniu, interesujesz się tym w jaki sposób możesz zwiększyć liczbę pobrań by znaleźć się wśród najlepszych twórców aplikacji. Jeżeli posiadasz aplikację na iOS to więcej na ten temat przeczytasz w moim artykule poświęconemu systemowi reklamowemu Apple Search Ads.