- Czym jest reklama Trueview Discovery?
- Jak wyglądają i gdzie spotkasz reklamy Discovery?
- Kiedy naliczana jest opłata?
- Wymagania dotyczące reklamowanych filmów
Czym jest reklama Discovery?
TrueView Discovery to reklama video emitowana w serwisie YouTube, która złożona jest z miniatury obrazu oraz linii tekstu (maksymalnie trzech). Używając urządzeń mobilnych z pewnością widziałeś je na stronach odtwarzania filmów czy też w „youtubowych” wynikach wyszukiwania, a także na głównej stronie aplikacji mobilnej Youtube. W przeciwieństwie do reklam TrueView InStream, po kliknięciu w reklamę Discovery użytkownik zostaje przekierowany na stronę filmu, który zobaczył na miniaturze reklamy lub na stronę kanału w YouTube, gdzie oprócz promowanego przez reklamodawcę filmu, użytkownik znaleźć może również wiele innych materiałów danego twórcy. Używaj reklam Discovery głównie wtedy, gdy chcesz zwiększyć liczbę subskrybentów swojego kanału, ponieważ ten format reklamy video sprawdza się pod tym kątem wyśmienicie!
Jak wyglądają i gdzie spotkasz reklamy Discovery?
- Discovery wyświetlane nad organicznymi wynikami wyszukiwania w portalu YouTube. Istotne jest również to, że reklama, która zajmie pierwszą pozycję, zostanie wyświetlona w tym samym czasie w postaci drugiego boksu reklamowego pod organicznymi wynikami w YouTube. Reklama w wynikach wyszukiwania składa się z miniatury obrazu, nagłówka, linii tekstu oraz liczby wyświetleń i nazwy kanału.
- Po prawo na stronie odtwarzania video w YouTube ponad organicznymi miniaturami filmów.
- Na głównej stronie YouTube w aplikacji mobilnej reklama Discovery wyświetlać się może wówczas, gdy nie został zarezerwowany mobilny Measthead.
Podsumowując wszystkie mobilne miejsca wyświetleń reklam Discovery
Kiedy naliczana jest opłata?
- Zapłacisz wtedy kiedy użytkownik YouTube’a kliknię w reklamę video i zacznie oglądać promowany film
Wymagania dotyczące reklamowanych filmów
- Promowany film na YouTube musi być przesłany do YouTube jako publiczny lub niepubliczny (filmy ze statusem prywatnym nie będą mogły być wykorzystane jako reklamy video)
- Podczas Tworzenia reklamy ukażą Ci się 4 proponowane miniatury ekranu początkowego. Wybierz jedną z nich.
- Tworząc opis i nagłówek, weź pod uwagę, że w proponowanych filmach na YouTube wyświetla się wyłącznie nagłówek, a opis z uwagi na mały format jest wtedy pomijany w szablonie reklamy. Dlatego wymyśl oryginalny, chwytliwy nagłówek reklamy. Pamiętaj, że masz na to tylko 25 znaków (ze spacjami). Jeżeli masz do zakomunikowania więcej treści to wykorzystaj maksymalnie 35 znaków opisy reklamy TrueView Discovery.
- Twórz video w formatach: AVI, MPEG, MP4, ASF, Windows Media lub też Quicktime
- Rekomendowana przez YouTube rozdzielczość to 640 x 360 (16:9) czy też 480 x 360 (4:3)
- Waga filmu powinna być nie większa niż 1 GB
Przeczytaj również: