Baner towarzyszący w kampanii TrueView InStream w YouTube

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2020.01.15

Reklamy video na YouTube bardzo często wykorzystywane są w budowaniu zasięgu i rozpoznawalności marki. Kampanie typu True View In-Stream potrafią wygenerować wśród wybranej grupy docelowej dziesiątki, a nawet setki tysięcy obejrzeń reklam. Promowane wideo powinno zapaść w pamięci użytkownika, aby bezzwłocznie lub w niedalekiej przyszłości stał się klientem danej marki. Jednak często zdarza się tak, że użytkownik pomija reklamę i powraca do oglądania wybranej przez siebie pozycji z zasobów video w YouTube. W takiej sytuacji mamy jeszcze okazję do ponownego zachęcenia użytkownika do interakcji z nasza marką, a wszystko za sprawą banera towarzyszącego.

Co to jest baner towarzyszący?

Baner towarzyszący reklamie video wyświetla się w prawym górnym rogu podczas oglądania filmu na YouTube. Pozostaje on tam, nawet jeżeli użytkownik pominie Twoją reklamę video. Sprawia, że Twoja marka jest nadal obecna i pomimo braku interakcji użytkownika z reklamą video – nadal jest szansa na ponowną próbę zainicjowania z nim interakcji. Po kliknięciu w baner towarzyszący użytkownik zostanie przekierowany do zewnętrznego adresu URL (konkretna strona Twojej witryny) lub na stronę kanału w YouTube. Zatem jest to sposób na utrzymanie uwagi użytkowników i kolejna próba na interakcję widowni YouTuba’a z Twoją marką.

Dlaczego warto?

Kampanie video na YouTube kojarzą Ci się pewnie z reklamami, które wyświetlają się przed, po lub w trakcie oglądanego filmu na YouTube. Takie reklamy można pominąć lub obejrzeć do końca, by móc kontynuować oglądanie wybranej pozycji z biblioteki filmów YouTube. Reklama trwa zaledwie kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund (choć może też trwać znacznie dłużej), by zwrócić uwagę potencjalnych klientów na promowane produkty lub usługi. Część z osób, które obejrzą Twoje video – przejdzie do witryny www lub na kanał YouTube (w zależności od tego, gdzie kieruje reklama video). Inni powrócą do oglądania wybranego wcześniej filmu. Warto wtedy spróbować ponownie zainteresować użytkownika i zachęcić do kliknięcia w reklamę, która towarzyszyć będzie mu, dopóki pozostanie na wybranej karcie odtwarzanego filmu w YouTube.

Koszt kliknięcia w baner towarzyszący

Kampanie video rozliczane są w modelu CPV (Cost Per View). Średni koszt obejrzenia video kształtuje się od kilku do kilkunastu groszy (dla większości reklamodawców będzie to w granicach 0,05 zł do 0,10 zł. Jednak nie traktuj tego jako sztywnej zasady, bo ostateczny koszt zależy od bardzo wielu czynników i przyjętej strategii w kampanii video).

Może zdarzyć się tak, że użytkownik choć pominie reklamę video, to ostatecznie przekona się do interakcji z marką i kliknie w baner towarzyszący. Taka aktywności zostanie potraktowana jako obejrzenie. Zatem kliknięcie w baner towarzyszący liczy się jak obejrzenie w kampaniach na YouTube.

Co jeśli nie dodasz banera towarzyszącego?

Baner towarzyszący to opcjonalna część kampanii TrueView In-Stream lub Bumper Ads. Jeżeli nie dodasz go to pojawi się tzw. ściana wideo. To dynamicznie generowany box reklamowy. Wyświetla się on również w prawym górnym rogu. Składa się z przedstawionych miniatur pięciu ostatnio dodanych filmów na kanale w YouTube. Dzięki temu, nawet jeżeli nie dodasz banera towarzyszącego – możesz zachęcić poprzez ścianę wideo do obejrzenia kolejnych filmów z Twojego kanału w YouTube.

Przeczytaj również:

Czy spodobał Ci się ten artykuł?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 4.3 / 5. Liczba głosów: 6

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

Podziel się
Autor

Łukasz Wiśniak

Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
Najświeższe informacje

Dołącz do newslettera.
Bądź na bieżąco!

Blog

Najnowsze artykuły