Konfiguracja usługi w Google Search Console

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.14

Chcesz dodać swoją stronę do Google Search Console (GSC), ale nie wiesz jak się do tego zabrać. W poniższym artykule przeprowadzę Cię krok po kroku od zalogowania się do GSC, aż po weryfikację własności strony internetowej.

Założenie konta Google Search Console dla nowej strony internetowej

Zacznij od zalogowania się do Google Search Console pod adresem: https://search.google.com/search-console. Zanim dodasz swoją stronę do Search Console upewnij się, że jesteś zalogowany na swoim koncie Google (najlepiej na tym, gdzie masz również dostęp do Google Analytics, Google Tag manager dla danej domeny).

Wybór typu usługi w Google Search Console

Pierwszym krokiem jest wybór pomiędzy Domena, a Prefiks adresu URL. Pewnie niewiele Ci to mówi, więc poniżej przedstawię Ci podstawowe różnice.

Wybierz typ usługi w Google Search Console

Prefiks adresu URL indeksuje określone przez nas wersje stron. Wersje te mogą różnić się protokołem (http lub https), wersją dla domeny lub subdomeny. Sposób ten umożliwia również na więcej metod weryfikacji (potwierdzenie, że dana strona internetowa faktycznie należy do nas). Wybierając dostępną od niedawna opcję dodawania usługi Domena, możesz w prosty sposób dodać różne wersje adresu, to znaczy z www lub bez a także z https lub https. Domena uwzględnia również indeksowanie subdomen przynależących do danej domeny internetowej. Weryfikacja usługi w search console następuje poprzez DNS.

SEO – DARMOWA KONSULTACJA

- Dogłębna analiza stanu Twojej strony
- Porady pozwalające na osiąganie lepszych wyników
- Omówienie strategii stosowanej przez konkurentów
- Wskazówki na temat potencjału Twojej branży


    Przykład: Jeżeli posiadałbym domenę XYZ.pl i w ramach tej domeny używałbym również wersji 2019.XYZ.pl to wówczas wybierając podczas konfiguracji Domena, wszystkie te wersje zostaną uwzględnione w ramach jednej Usługi w Google Search Console. Natomiast decydując się na Prefiks adresu URL, każdą z wersji należałoby dodawać osobno, czyli tę czynność trzeba by powtórzyć 5 razy dla poniższego zestawu funkcjonujących wersji stron www w ramach jednej firmy

    • https://XYZ.pl
    • http://XYZ.pl
    • https://www.XYZ.pl
    • http://www.XYZ.pl
    • https://2019.XYZ.pl

    Weryfikacja własności

    Własność do strony internetowej możemy potwierdzić na kilka sposobów. Pamiętaj, że jeżeli wybrany został typ usługi Prefiks adresu URL to mamy do wyboru więcej sposobów potwierdzenia, że to nasza witryna internetowa.

    Weryfikacja własności w Google Search Console

    Sposób nr 1: Plik HTML

    Weryfikacja za pomocą Pliku HTML

    Sposób 2: Tag HTML

    Weryfikacja za pomocą TAGu HTML

    Sposób 3: Google Analytics

    Weryfikacja za pomocą Google Analytics

    Sposób 4: Google Tag Manager (Menedżer Tagów Google)

    Weryfikacja za pomocą Menedżera Tagów Google

    Sposób 5: Dostawca nazwy domeny

    Weryfikacja za pomocą Dostawcy nazwy domen

    Weryfikowanie własności domeny za pomocą rekordu DNS

    Po dodaniu nazwy domeny pojawi się komunikat o weryfikacji własności domeny. Wystarczy zalogować się do dostawcy domeny, a następnie dodać rekord TXT do konfiguracji DNS wg poniższej instrukcji. Po wprowadzeniu tego rekordu należy zweryfikować konto.

    Weryfikowanie własności domeny za pomocą rekordu DNS

    Jeżeli po zatwierdzeniu weryfikacji pokaże się komunikat „Weryfikacja własności nie udała się” to powodem może być błędne dodanie rekordu DNS lub jego brak u dostawcy lub też po dodaniu rekordu Google jeszcze nie zauważył wprowadzonej zmiany i należy odczekać wspomniane wcześniej kilka godzin lub też zweryfikować to następnego dnia.

    Weryfikacja własności nie udała się

    Po poprawnej weryfikacji przez Google, kiedy spróbujesz włączyć nowo założoną usługę, od razu powinien pokazać się poniższy komunikat o tytule „Własność zweryfikowana automatycznie”

    Własność zweryfikowana automatycznie

    Następnie możesz przejść do dalszej konfiguracji usługi Google Search Console ?

    Usługa Domena w Google Search Console

    Przeczytaj również:

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 4.3 / 5. Liczba głosów: 7

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły