Jakość reklamy Google Ads zależy od bardzo wielu czynników. Niektóre z nich związane są ze stroną internetową, inne z komunikacją w reklamach lub też ze słowami kluczowymi, które używane są w kampanii reklamowej. W tym artykule omówione zostaną te 3 elementy w kontekście poprawy Wyniku Jakości Google Ads.
Co to jest wynik jakości?
Wynik jakości w Google Ads określa jakość stworzonej kampanii w skali od 1 do 10. Każda kampania reklamowa stworzona w tym systemie reklamowym zawiera słowa kluczowe, reklamy tekstowe czy też strony docelowe, na które kierowani są użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Wynik jakości pozwala określić czy słowo, które powoduje wyświetlenie reklamy kierującej do określonej strony jest użyteczne dla użytkowników. Ten wskaźnik umożliwia poznanie wskazówek co należy poprawić, aby zwiększyć efektywność kampanii, a także pozwala sprawić, że nasza kampania jest bardziej użyteczna dla użytkowników wyszukiwarki
Składowe wyniku jakości
Na wynik jakości słowa kluczowego składają się trzy podstawowe elementy
1. Trafność reklamy
Jednym z najczęstszych błędów jest wykorzystywanie reklam i słów kluczowych w kampaniach (grupach reklam w ramach kampanii), które nie pasują do siebie. Często mieszane są słowa kluczowe w ramach jednej grupy reklam i dla nich prezentowana jest jedna reklama, które nie wskazuje na to, że istnieje między słowem, a reklamą jakieś powiązanie. Dlaczego warto, by to powiązanie reklamy ze słowem miało miejsce? Jeżeli Twój potencjalny klient szuka czegoś w wyszukiwarce Google i wpisuje daną frazę kluczową, to z pewnością najchętniej kliknie w reklamę, która najbardziej go przekona. Przekona z pewnością ta reklama, której treść nawiązywać będzie do zapytania złożonego w wyszukiwarce. To, że jest trafna pozwoli zidentyfikować słowo kluczowe umieszczone w jej treści. Dlatego tak ważne jest odpowiednie i szczegółowe grupowanie słów kluczowych, a następnie dopasowywane do tych słów reklam tekstowych, by jak najlepiej obrazowały one temat, którego szuka użytkownik.
2. Jakość strony docelowej
Jeżeli zastanawiałeś się kiedykolwiek czy jest różnica na jaką stronę skierujesz użytkownika to warto wiedzieć, że ma to ogromne znaczenie. Reklamując sklep z komputerami lepiej skierować użytkownika na stronę kategorii z komputerami przenośnymi zamiast kierować go na stronę główną, na której jest wiele kategorii produktów. W przypadku sieci hoteli, która ma swoje lokalizacje w kilku miastach – warto skierować użytkownika na podstronę tej lokalizacji, którą jest zainteresowany – zamiast pokazywać mu wszystkie dostępne lokalizacje. Jest to ważne, ponieważ ułatwiamy użytkownikowi cały proces przejścia przez stronę i zrealizowanie określonego celu, np. zakupu czy wypełnienie formularza. Tu znowu chodzi o użyteczność. Oceń, która strona będzie najbardziej wartościowa i tam skieruj użytkownika. Pamiętaj, że Google bierze pod uwagę to czy jest ona czytelna, użyteczna. Na tej stronie powinny znaleźć się również słowa kluczowe, które wpisane zostały przez użytkownik w wyszukiwarce więc postaraj się, aby content na stronie docelowej był merytorycznie na najwyższym poziomie.
3. Przewidywany współczynnik kliknięć
Ten wskaźnik porównuje skuteczność naszego konta, naszych kampanii do danych innych reklamodawców, dla nas konkurencyjnych w Google. Dzięki temu jesteśmy stanie dowiedzieć się czy nasze reklamy są chętniej klikane przez użytkowników, czy też może do dobrego wyniku brakuje nam bardzo dużo.
Promocja na pierwszą kampanię
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.
Sposoby na poprawę wyniku jakości
- Dodaj więcej słów kluczowych w tekście reklam. Reklamy tekstowe składają się z 3 nagłówków, 2 linii opisu oraz wyświetlanego adres url. To bardzo dużo miejsca, aby powtórzyć słowa kluczowe 2 lub nawet 3-krotnie.
- Dodaj wykluczające słowa kluczowe do swojej kampanii. Przejrzyj raport wyszukiwanych haseł i sprawdź na jakie słowa faktycznie wyświetlane były Twoje reklamy. Dodaj jako wykluczenia te, które wg Ciebie nie pasują do Twojej kampanii. Wyklucz również te, które generują duże koszty i nie mają konwersji. Dzięki temu zwiększysz wskaźnik CTR w kampanii.
- Wybierz lepszą stronę docelową. Poszukaj takiej strony, która zawiera dużo treści, słów kluczowych. Jeżeli masz możliwość to dodaj trochę tekstu na stronę. Dzięki temu w oczach Google Twoja strona stanie się bardziej wartościowa.
- Przyspiesz wczytywanie strony internetowej. Sprawdź jak Twoja strona wypada w PageSpeed Insight. W tym narzędziu zobaczysz jak Twoja strona jest oceniana w skali od 1 do 100.
- Dodawaj słowa kluczowe w adresach URL. To pozytywnie wpłynie nie tylko na optymalizację strony pod pozycjonowanie w wynikach organicznych, ale także pozytywnie może wpłynąć na wynik jakości reklam w Google Ads.
- Sprawdź w raporcie lokalizacji czy może któreś miasto nie generuje gorszych wyników. Być może wykluczenie go spowoduje poprawę wyniku jakości.
Jak widzisz Wynik Jakości to ważny wskaźnik w kampaniach reklamowych Google Ads. Nie do końca oczywiste jest co dokładnie i jak bardzo wpływa na poprawę Wyniku jakości. Czynników, które mogą mieć wpływ na Quality Score, może być i na pewno jest jeszcze więcej. Nie wszystkie są nam znane. W optymalizacji tej metryki kieruj się tym, aby Twoja strona i kampania składająca się ze słów kluczowych i reklam były jak najbardziej użyteczne dla użytkownika – aby mógł on w szybki sposób dotrzeć do tego celu, który chcesz, aby on zrealizował.
Przeczytaj również: