Google jasno określa zasady techniczne, wg których powinny być tworzone reklamy na potrzeby kampanii w sieci reklamowej Google. Znajdziesz je w tym wpisie. Oprócz tego zebraliśmy również inne wskazówki, które warto wziąć pod uwagę podczas ich tworzenia. Jeżeli zastosujesz się do poniższych punktów z całą pewnością unikniesz problemów podczas tworzenia kampanii w Google Display Network.
Błędy techniczne
Zbyt duża waga plików
Dla graficznych reklam animowanych i nieanimowanych maksymalna waga to 150 KB. Przekroczenie tej wartości nawet o 1 KB spowoduje, że grafika nie będzie mogła zostać opublikowana w kampanii kierowanej na sieć reklamową Google.
Nieakceptowalny format
Wydawać by się mogło, że jest to drobny szczegół, a jednak jest to również poważny powód odrzuceń reklam. Pamiętaj, aby wgrywać do systemu reklamowego wyłącznie grafiki w poprawnych formatach GIF, JPG, PNG lub HTML5.
Błędy w treści/komunikacji
Brak Call To Action
Planując reklamy banerowe bardzo duża część reklamodawców skupia się na pokazaniu swojego produktu lub usługi. Nawet najlepsza reklama bez skutecznego Call To Action (wezwanie do działania) może zaważyć na skuteczności kampanii reklamowej. Wezwanie do działania sugerować ma użytkownikowi, co powinien zrobić po kliknięciu w reklamę, kiedy już przejdzie do strony internetowej. Komunikuj więc czy ma zapisać się do newslettera, dokonać zakupu produktu w sklepie, wysłać zapytanie, pobrać ebooka, wykonać połączenie telefoniczne do Twojej firmy, itp.
Poniżej znajdziesz kilka najbardziej popularnych CTA, które umieścić można na grafice w formie przycisku. Z pewnością zwiększą skuteczność reklam graficznych!
- Kup / Kup teraz / Kup online / Zamów online
- Pobierz teraz / Pobierz / Pobierz e-book
- Zapisz się / Zarejestruj się / Zapisuję się / Zapisz mnie
- Dołącz za darmo / Dołączam
- Wyślij / Wyślij teraz
- Skorzystaj
- Rezerwuj
- Odkryj
- Sprawdź / Sprawdź teraz
Brak spójności
Niektóre marki posiadają swój tzw. brandbook. To zbiór wszystkich zasad, mówiących co można a czego nie wolno robić z logotypem, w komunikacji marki, czy też identyfikacji wizualnej.. Marki współpracują z wieloma agencjami reklamowymi i innymi firmami, które tworzą dla nich treści. Opracowanie takiego brandbooka pozwala osiągnąć spójność w identyfikacji wizualnej. Dzięki temu nawet nowa osoba, pojawiająca się na pokładzie agencji reklamowej jest w stanie stworzyć materiały, które będą przestrzegać zasad opracowanych przez klienta.
Nadmiar treści
Banery graficzne to nie strona docelowa, na której powinny znaleźć się wszystkie szczegółowe informacje. Reklama ma przyciągnąć uwagę użytkownika, zainteresować, wywołać potrzebę i zachęcić do wejścia na stronę. Upychanie na siłę wielu informacji na niewielkich banerach reklamowych może przynieść więcej strat niż pożytku.
Nieprzestrzeganie zasad
To bardzo obszerny wątek i w przyszłości możliwe, że poświęcimy mu osobny wpis. Musisz wiedzieć, że jest wiele zasad, których należy przestrzegać. Dotyczą one stylu i pisowni, interpunkcji i używanych symboli, sposobu użycia wielkich i małych liter, odstępu pomiędzy literami, pojawiania się numeru telefonu w treści reklamy, jakości obrazu lub filmu.
Więcej na ten temat znajdziesz bezpośrednio na stronie Google, która zawiera aktualne wymagania redakcyjne – https://support.google.com/adspolicy/answer/6021546?hl=pl