Tworzenie banerów w Google Ads – 6 częstych błędów

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2022.01.09

Google jasno określa zasady techniczne, wg których powinny być tworzone reklamy na potrzeby kampanii w sieci reklamowej Google. Znajdziesz je w tym wpisie. Oprócz tego zebraliśmy również inne wskazówki, które warto wziąć pod uwagę podczas ich tworzenia. Jeżeli zastosujesz się do poniższych punktów z całą pewnością unikniesz problemów podczas tworzenia kampanii w Google Display Network.

Błędy techniczne

Zbyt duża waga plików

Dla graficznych reklam animowanych i nieanimowanych maksymalna waga to 150 KB. Przekroczenie tej wartości nawet o 1 KB spowoduje, że grafika nie będzie mogła zostać opublikowana w kampanii kierowanej na sieć reklamową Google.

Nieakceptowalny format

Wydawać by się mogło, że jest to drobny szczegół, a jednak jest to również poważny powód odrzuceń reklam. Pamiętaj, aby wgrywać do systemu reklamowego wyłącznie grafiki w poprawnych formatach GIF, JPG, PNG lub HTML5.

Błędy w treści/komunikacji

Brak Call To Action

Planując reklamy banerowe bardzo duża część reklamodawców skupia się na pokazaniu swojego produktu lub usługi. Nawet najlepsza reklama bez skutecznego Call To Action (wezwanie do działania) może zaważyć na skuteczności kampanii reklamowej. Wezwanie do działania sugerować ma użytkownikowi, co powinien zrobić po kliknięciu w reklamę, kiedy już przejdzie do strony internetowej. Komunikuj więc czy ma zapisać się do newslettera, dokonać zakupu produktu w sklepie, wysłać zapytanie, pobrać ebooka, wykonać połączenie telefoniczne do Twojej firmy, itp.

Poniżej znajdziesz kilka najbardziej popularnych CTA, które umieścić można na grafice w formie przycisku. Z pewnością zwiększą skuteczność reklam graficznych!

  • Kup / Kup teraz / Kup online / Zamów online
  • Pobierz teraz / Pobierz / Pobierz e-book
  • Zapisz się / Zarejestruj się / Zapisuję się / Zapisz mnie
  • Dołącz za darmo / Dołączam
  • Wyślij / Wyślij teraz
  • Skorzystaj
  • Rezerwuj
  • Odkryj
  • Sprawdź / Sprawdź teraz

Brak spójności

Niektóre marki posiadają swój tzw. brandbook. To zbiór wszystkich zasad, mówiących co można a czego nie wolno robić z logotypem, w komunikacji marki, czy też identyfikacji wizualnej.. Marki współpracują z wieloma agencjami reklamowymi i innymi firmami, które tworzą dla nich treści. Opracowanie takiego brandbooka pozwala osiągnąć spójność w identyfikacji wizualnej. Dzięki temu nawet nowa osoba, pojawiająca się na pokładzie agencji reklamowej jest w stanie stworzyć materiały, które będą przestrzegać zasad opracowanych przez klienta.

Nadmiar treści

Banery graficzne to nie strona docelowa, na której powinny znaleźć się wszystkie szczegółowe informacje. Reklama ma przyciągnąć uwagę użytkownika, zainteresować, wywołać potrzebę i zachęcić do wejścia na stronę. Upychanie na siłę wielu informacji na niewielkich banerach reklamowych może przynieść więcej strat niż pożytku.

Nieprzestrzeganie zasad

To bardzo obszerny wątek i w przyszłości możliwe, że poświęcimy mu osobny wpis. Musisz wiedzieć, że jest wiele zasad, których należy przestrzegać. Dotyczą one stylu i pisowni, interpunkcji i używanych symboli, sposobu użycia wielkich i małych liter, odstępu pomiędzy literami, pojawiania się numeru telefonu w treści reklamy, jakości obrazu lub filmu.

Więcej na ten temat znajdziesz bezpośrednio na stronie Google, która zawiera aktualne wymagania redakcyjne – https://support.google.com/adspolicy/answer/6021546?hl=pl

Czy spodobał Ci się ten artykuł?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 6

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

Podziel się
Autor

Łukasz Wiśniak

Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
Najświeższe informacje

Dołącz do newslettera.
Bądź na bieżąco!

Blog

Najnowsze artykuły