Dane o pozycji reklam dostępne są od powstania systemu Google AdWords (obecnie Google Ads). Przez lata dawały marketerom cenne informacje na temat widoczności reklam w wyszukiwarce, co wpływało (razem z innymi kluczowymi danymi o efektywności reklam) na podejmowanie decyzji przy optymalizacji działań reklamowych w Google. Na przestrzeni lat Google udoskonalał swoje narzędzie marketingowe wprowadzają liczne zmiany (w 2018 taką zmianą było chociażby całkowite wyłączenie starej wersji interfejsu Google Ads). Kilka miesięcy temu została opublikowana informacja o planowanym wyłączeniu danych o średniej pozycji z raportów Google Ads. Ten czas właśnie nadchodzi.
Dane o średniej pozycji znikną 30 września z kampanii Google Ads
W lutym 2019 została ogłoszona decyzja o usunięciu danych średniej pozycji z Google Ads, jednak do tej pory nie była jeszcze znana ostateczna data. Oficjalnie dowiedzieliśmy się od samego Google, że usunięcie średniej pozycji z Google Ads nastąpi właśnie z ostatnim dniem września tego roku.
Warto sprawdzić kilka elementów na koncie reklamowym, ponieważ konsekwencje tej zmiany nie dotyczą wyłącznie codziennej analizy, ale również szeregu innych funkcjonalności, które korzystały z danych o średniej pozycji. Warto zatem sprawdzić i zmodyfikować to co obecnie może wykorzystywać średnią pozycję w Google Ads:
- Reguły wykorzystujące
- Niestandardowe kolumny wykorzystujące
- Zapisane raporty
- Filtry
- Skrypty
- Zapisane zestawy kolumn
- Zapisane raporty
- Podsumowania statystyk w Przeglądzie kampanii
Promocja na pierwszą kampanię
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.
Coś się kończy, coś się zaczyna
Znika Średnia pozycja, jednak nadal mamy inne wskaźniki, dzięki którym będzie można ocenić skuteczność kampanii, reklam, słów, etc. Zacznij przyzwyczajać się do:
- Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania [% wyśw. (u góry str.)]
- Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania [% wyśw. na najwyż. poz.]
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9439546?hl=en