Średnia pozycja znika z raportów Google Ads

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.13

Dane o pozycji reklam dostępne są od powstania systemu Google AdWords (obecnie Google Ads). Przez lata dawały marketerom cenne informacje na temat widoczności reklam w wyszukiwarce, co wpływało (razem z innymi kluczowymi danymi o efektywności reklam) na podejmowanie decyzji przy optymalizacji działań reklamowych w Google. Na przestrzeni lat Google udoskonalał swoje narzędzie marketingowe wprowadzają liczne zmiany (w 2018 taką zmianą było chociażby całkowite wyłączenie starej wersji interfejsu Google Ads). Kilka miesięcy temu została opublikowana informacja o planowanym wyłączeniu danych o średniej pozycji z raportów Google Ads. Ten czas właśnie nadchodzi.

Dane o średniej pozycji znikną 30 września z kampanii Google Ads

W lutym 2019 została ogłoszona decyzja o usunięciu danych średniej pozycji z Google Ads, jednak do tej pory nie była jeszcze znana ostateczna data. Oficjalnie dowiedzieliśmy się od samego Google, że usunięcie średniej pozycji z Google Ads nastąpi właśnie z ostatnim dniem września tego roku.

Warto sprawdzić kilka elementów na koncie reklamowym, ponieważ konsekwencje tej zmiany nie dotyczą wyłącznie codziennej analizy, ale również szeregu innych funkcjonalności, które korzystały z danych o średniej pozycji. Warto zatem sprawdzić i zmodyfikować to co obecnie może wykorzystywać średnią pozycję w Google Ads:

  • Reguły wykorzystujące
  • Niestandardowe kolumny wykorzystujące
  • Zapisane raporty
  • Filtry
  • Skrypty
  • Zapisane zestawy kolumn
  • Zapisane raporty
  • Podsumowania statystyk w Przeglądzie kampanii

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Coś się kończy, coś się zaczyna

    Znika Średnia pozycja, jednak nadal mamy inne wskaźniki, dzięki którym będzie można ocenić skuteczność kampanii, reklam, słów, etc. Zacznij przyzwyczajać się do:

    • Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania [% wyśw. (u góry str.)]
    • Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania [% wyśw. na najwyż. poz.]

    Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9439546?hl=en

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły