Rozszerzenie połączeń. Zwiększ liczbę połączeń telefonicznych od potencjalnych klientów!

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.05

Jeżeli chcesz dodać numer telefonu do swojej reklamy koniecznie skorzystaj z rozszerzenia połączeń w Google Ads. Jest to jedyny (zgodny z zasadami Google Ads) sposób na dodanie numeru telefonu do kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Umieszczenie numeru telefonu w innym miejscu (np. w nagłówku) może (nie musi, ale z dużym prawdopodobieństwem może) spowodować odrzucenie Twojej reklamy, czego skutkiem będzie brak wyświetleń reklam w kampanii kierowanej na wyszukiwarkę Google. Jeśli zależy Ci wyłącznie na połączeniach telefonicznych i nie chcesz kierować użytkowników na swoją stronę internetową to przetestuj kampanie typu „Tylko Połączenie” (Only Call Ads).

Dlaczego warto korzystać z rozszerzenia połączeń?

Ten typ rozszerzenia reklam najczęściej wykorzystywany jest przez firmy, którym zależy na zwiększeniu wolumenu połączeń telefonicznych od potencjalnych klientów. Dodając rozszerzenie połączenia, dajemy wybór pomiędzy kliknięciem w nagłówek reklamy i przejściem na stronę internetową, a możliwością bezpośredniego kontaktu telefonicznego z reklamowaną firmą. Ów bezpośredni kontakt możliwy jest na dwa sposoby w zależności od urządzenia, na którym użytkownik ma styczność z rozszerzeniem połączenia:

  • Na komputerze widoczny będzie numer telefonu przy reklamie. Twój potencjalny klient może wybrać numer i połączyć się bez kliknięcia w reklamę.
  • Na smartfonie pojawi się przycisk „Zadzwoń”. Kliknięcie spowoduje rozpoczęcie połączenia telefonicznego.
  • Na tablecie pojawi się opcja „Zadzwoń” jeżeli umożliwia on wykonywanie połączeń telefonicznych. W przeciwnym przypadku pojawi się rozszerzenie w wersji na Komputer.

Ile zapłacisz za połączenie telefoniczne z reklam w Google Ads?

Połączenia rozliczane są w modelu CPC (koszt za kliknięcie), więc za zainicjowanie połączenia telefonicznego zapłacisz dokładnie tyle ile wyniósłby koszt kliknięcia w nagłówek reklamy.

Jak kontrolować wyświetlanie numeru telefonu?

Harmonogram rozszerzeń umożliwia wybranie w jakim zakresie dat rozszerzenie ma się wyświetlać w kampanii Google Ads.

Harmonogram rozszerzeń Google Ads

Dni i godziny odnoszą się do dni tygodnia w których chcemy wyświetlać rozszerzenie połączeń.

Dni i godziny Google Ads

Jeżeli pracujesz wyłącznie w dni robocze od 9:00 do 17:00 i nie chcesz, aby potencjalni klienci dzwonili do Ciebie przed pracą lub po pracy, ponieważ nie masz możliwości przedstawienia im swojej oferty – ustaw harmonogram od poniedziałku do piątku z godzinami pracy jak poniżej. Możesz wybrać dowolne dni w tygodniu oraz wybrane godziny dla każdego dnia.

Wybrane dni i godziny Google Ads

Gdzie można dodać rozszerzenia połączeń na koncie Google Ads?

Rozszerzenia połączeń możesz dodać na trzech poziomach:

  • Konto – wyświetli się dla wszystkich kampanii na koncie reklamowym (również tych nowo tworzonych, co zaoszczędzi Ci czasu na dodawanie tego rozszerzenia za każdym razem i nie będziesz musiał pamiętać o tym za każdym razem)
  • Kampania – wyświetli się dla wszystkich grup reklam w danej kampanii
  • Grupa reklam – wyświetli się dla wszystkich słów lub innych firm kierowania w danej grupie reklam.

Ważne ! Jeżeli dodasz rozszerzenie połączenia na więcej niż jednym poziomie, to musisz pamiętać, że system użyje tego, które jest bardziej szczegółowe. W przypadku dodanych rozszerzeń zarówno na poziomie grup reklam jak i kampanii – w pierwszej kolejności użyte zostaną rozszerzenia z poziomu grup reklam. W przypadku rozszerzeń na poziomie kampanii i konta na tym samym koncie reklamowym – podobnie do poprzedniego przykładu – użyte zostaną te z bardziej szczegółowego poziomu czyli z poziomu kampanii.

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Jakich numerów nie można wykorzystywać w kampanii reklamowej Google Ads?

    • Przestrzegaj zasad reklamowych Google i nie używaj numerów, których połączenia wiążą się z dodatkowa opłatą dla użytkownika.
    • Nie wprowadzaj numerów faksów.
    • Nie używaj numerów słownych.

    Wyjątek! W Polsce można używać numerów zaczynających się od 0 801… pomimo iż wiąże to się z dodatkowym kosztem wg niestandardowej stawki operatora. Jednak po kliknięciu zostanie wyświetlony komunikat z informacją, że może zostać naliczona dodatkowa opłata i wówczas użytkownik może zadecydować czy chce się połączyć czy też nie.

    Przeczytaj również:

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły