Jeżeli chcesz dodać numer telefonu do swojej reklamy koniecznie skorzystaj z rozszerzenia połączeń w Google Ads. Jest to jedyny (zgodny z zasadami Google Ads) sposób na dodanie numeru telefonu do kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Umieszczenie numeru telefonu w innym miejscu (np. w nagłówku) może (nie musi, ale z dużym prawdopodobieństwem może) spowodować odrzucenie Twojej reklamy, czego skutkiem będzie brak wyświetleń reklam w kampanii kierowanej na wyszukiwarkę Google. Jeśli zależy Ci wyłącznie na połączeniach telefonicznych i nie chcesz kierować użytkowników na swoją stronę internetową to przetestuj kampanie typu „Tylko Połączenie” (Only Call Ads).
Dlaczego warto korzystać z rozszerzenia połączeń?
Ten typ rozszerzenia reklam najczęściej wykorzystywany jest przez firmy, którym zależy na zwiększeniu wolumenu połączeń telefonicznych od potencjalnych klientów. Dodając rozszerzenie połączenia, dajemy wybór pomiędzy kliknięciem w nagłówek reklamy i przejściem na stronę internetową, a możliwością bezpośredniego kontaktu telefonicznego z reklamowaną firmą. Ów bezpośredni kontakt możliwy jest na dwa sposoby w zależności od urządzenia, na którym użytkownik ma styczność z rozszerzeniem połączenia:
- Na komputerze widoczny będzie numer telefonu przy reklamie. Twój potencjalny klient może wybrać numer i połączyć się bez kliknięcia w reklamę.
- Na smartfonie pojawi się przycisk „Zadzwoń”. Kliknięcie spowoduje rozpoczęcie połączenia telefonicznego.
- Na tablecie pojawi się opcja „Zadzwoń” jeżeli umożliwia on wykonywanie połączeń telefonicznych. W przeciwnym przypadku pojawi się rozszerzenie w wersji na Komputer.
Ile zapłacisz za połączenie telefoniczne z reklam w Google Ads?
Połączenia rozliczane są w modelu CPC (koszt za kliknięcie), więc za zainicjowanie połączenia telefonicznego zapłacisz dokładnie tyle ile wyniósłby koszt kliknięcia w nagłówek reklamy.
Jak kontrolować wyświetlanie numeru telefonu?
Harmonogram rozszerzeń umożliwia wybranie w jakim zakresie dat rozszerzenie ma się wyświetlać w kampanii Google Ads.
Dni i godziny odnoszą się do dni tygodnia w których chcemy wyświetlać rozszerzenie połączeń.
Jeżeli pracujesz wyłącznie w dni robocze od 9:00 do 17:00 i nie chcesz, aby potencjalni klienci dzwonili do Ciebie przed pracą lub po pracy, ponieważ nie masz możliwości przedstawienia im swojej oferty – ustaw harmonogram od poniedziałku do piątku z godzinami pracy jak poniżej. Możesz wybrać dowolne dni w tygodniu oraz wybrane godziny dla każdego dnia.
Gdzie można dodać rozszerzenia połączeń na koncie Google Ads?
Rozszerzenia połączeń możesz dodać na trzech poziomach:
- Konto – wyświetli się dla wszystkich kampanii na koncie reklamowym (również tych nowo tworzonych, co zaoszczędzi Ci czasu na dodawanie tego rozszerzenia za każdym razem i nie będziesz musiał pamiętać o tym za każdym razem)
- Kampania – wyświetli się dla wszystkich grup reklam w danej kampanii
- Grupa reklam – wyświetli się dla wszystkich słów lub innych firm kierowania w danej grupie reklam.
Ważne ! Jeżeli dodasz rozszerzenie połączenia na więcej niż jednym poziomie, to musisz pamiętać, że system użyje tego, które jest bardziej szczegółowe. W przypadku dodanych rozszerzeń zarówno na poziomie grup reklam jak i kampanii – w pierwszej kolejności użyte zostaną rozszerzenia z poziomu grup reklam. W przypadku rozszerzeń na poziomie kampanii i konta na tym samym koncie reklamowym – podobnie do poprzedniego przykładu – użyte zostaną te z bardziej szczegółowego poziomu czyli z poziomu kampanii.
Promocja na pierwszą kampanię
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.
Jakich numerów nie można wykorzystywać w kampanii reklamowej Google Ads?
- Przestrzegaj zasad reklamowych Google i nie używaj numerów, których połączenia wiążą się z dodatkowa opłatą dla użytkownika.
- Nie wprowadzaj numerów faksów.
- Nie używaj numerów słownych.
Wyjątek! W Polsce można używać numerów zaczynających się od 0 801… pomimo iż wiąże to się z dodatkowym kosztem wg niestandardowej stawki operatora. Jednak po kliknięciu zostanie wyświetlony komunikat z informacją, że może zostać naliczona dodatkowa opłata i wówczas użytkownik może zadecydować czy chce się połączyć czy też nie.
Przeczytaj również: