Kampanie „Tylko Połączenie” od teraz jako „Reklamy generujące połączenia”

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2020.04.25

Generowanie połączeń to jeden z wielu celów w kampaniach reklamowych Google Ads

W Google Ads można prowadzić kampanie reklamowe na wiele różnych sposobów. Użytkownik wyszukiwarki internetowej, o którego względy zabiegamy, może np. wejść na naszą stronę internetową, przybyć do siedziby naszej firmy, kupić produkt w sklepie internetowym czy też wykonać połączenie telefoniczne. Ten wpis dotyczy ostatniego celu kampanii, czyli generowania połączeń telefonicznych poprzez wyszukiwarkę Google.

„Nowe” Reklamy generujące połączenie

Reklamy, które do tej pory znane były pod nazwą „Call-only ads”, czyli reklamy typu Tylko połączenie, aktualnie funkcjonują pod nazwą „Reklamy generujące połączenie” (Call Ads). To typ kampapnii reklamowej, której zadaniem jest (jak wskazuje nazwa) wygenerować jak najwięcej połączęń telefonicznych i taki jest główny cel tej kampanii. Lata temu reklamodawcy wpisywali numer telefonu w tekście reklamy, np. w Nagłówku, aby użytkownik mógł dowiedzieć się pod jaki numer telefonu może zadzwonić. W późniejszym czasie został udostępniony nowy typ kampanii w wyszukiwarce, w której kliknięcie w reklamę skutkowało rozpoczęciem połączenia telefonicznego przez użytkownika. Dzięki temu ten typ kampanii realizował założone cele – generowanie połączeń telefonicznych.

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Ostatnia kluczowa zmiana w kampaniach generujących połączenia telefoniczne

    23 kwietnia 2020 roku została wprowadzona nie tylko zmiana w nazwie typu kampanii. Google zdał sobie sprawę, że firmy nie pracują 24h na dobę i emisja takich reklam w godzinach kiedy nikt w siedzibie firmy nie odbierze telefonu może niekorzystnie wpłynąć na wyniki kampanii. Dlatego obecnie pod reklamą w tego typu kampanii może opcjonalnie pojawić się link „Odwiedź stronę”. Wówczas użytkownik ma możliwość przejścia do strony internetowej. Kliknięcie w nagłówek reklamy – tak jak wcześniej oznacza rozpoczęcie połączenia telefonicznego.

    Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9840358

    Podsumowując:

    • Calls-only ads to teraz Calls ads
    • Kliknięcie nagłówka reklamy rozpoczynają połączenie telefoniczne
    • Dzięki wprowadzeniu dodatkowego linka zewnętrznego zwiększa się powierzchnia reklamy
    • Kliknięcie w „Odwiedź witrynę” kieruje bezpośrednio do strony internetowej
    • Jeżeli  prowadzone były tego typu kampanie przed tą zmianą, warto zwrócić uwagę czy rośnie liczba kliknięć po dodaniu opcjonalnego „Odwiedź witrynę”

    Przeczytaj również:

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły