Płatność za konwersje w kampaniach sieci reklamowej

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.22

Już jakiś czas temu, bo w grudniu 2018 nastąpił pewnego rodzaju przełom w modelu rozliczeniowym w kampaniach sieci reklamowej Google. Do tej pory płatność pobierana była w momencie interakcji użytkownika z reklamą – kliknięcie. Teraz oprócz rozliczenia za kliknięcia czy wyświetlenia mamy możliwość rozliczenia za faktycznie zrealizowane konwersje (CPA). W związku z tym konto Google Ads zostanie obciążone wówczas, gdy dojdzie do wykonania przez użytkownika określonego działania – konwersji.

Jak włączyć rozliczanie za konwersje w kampaniach sieci reklamowej?

Bym móc skorzystać z płatności za konwersje należy mieć minimum 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Jeżeli spełniasz ten warunek to w ustawieniach kampanii włącz strategię ustalania stawek „Docelowy CPA”. Wówczas istnieje możliwość wyboru czy płatność pobierana będzie za Kliknięcia czy konwersje.

Warto wiedzieć, że przy rozliczeniu za konwersje, Google Ads może wydać więcej niż wynosi budżet dzienny. Zmieniając model na rozliczenia za konwersje, warto więc kontrolować dzienne wydatki.

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 7 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły