W ostatnim czasie wprowadzonych zostało kilka zmian w sposobie wykluczania aplikacji mobilnych z kampanii Google Ads. Początkowo było to możliwe dzięki „adsenseformobileapps.com”. Po dodaniu tej domeny jako wykluczającego miejsca docelowego, kampania przestawała generować wyświetlenia w aplikacjach na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletkach). Po pewnym czasie Google umożliwił wykluczanie aplikacji mobilnych również z poziomu ustawień każdej z kampanii kierowanej na sieć reklamową. Wystarczyło wówczas wejść do ustawień i w miejscu „Urządzenia” mogliśmy wykluczyć aplikacje mobilne na smartfonach i tabletkach.
Obecnie, powyższe dwie opcje są już niedostępne i wykluczanie aplikacji mobilnych z kampanii sieci reklamowej Google Ads możemy wprowadzić na dwa sposoby: poprzez panel Google Ads w przeglądarce lub poprzez Google Ads Edytor. Wykluczanie poprzez przeglądarkę polecam tym, którzy chcą wykluczyć pojedyncze kategorie aplikacji, np. Gry. Dla tych, którzy chcą całkowicie pozbyć się wyświetleń i kosztów generowanych przez reklamy w aplikacjach polecam sposób drugi.
W tym artykule poznasz dwa sposoby na wykluczenie aplikacji mobilnych w kampanii Google Ads:
Sposób 1 – Google Ads
- Wejdź do kampanii, w której chcesz wykluczyć wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych
- W pionowym menu po lewej stronie wybierz „Miejsca docelowe”
- W panelu Google Ads u góry, nad wykresem pojawił się biały pasek z trzema opcjami do wyboru: „Miejsca docelowe”, „Gdzie wyświetliły się reklamy” oraz „Wykluczenia”. Należy wybrać ostatnią opcję.
- Widać teraz komunikat, o wycofaniu wykluczenia aplikacji z użyciem adsenseformobileapps.com oraz informację, że jest „Nieaktywny”.
- Aby dodać to wykluczenie poprawnie należy kliknąć ikonę „ołówka” w niebieskim kółku. Następnie spośród „Wyklucz miejsce docelowe” oraz „Edytuj kierowanie grupy reklam” – wybieramy opcję pierwszą.
- Jeżeli nie planujemy w przyszłości korzystać z tej opcji w żadnej z kampanii, możemy dodać wykluczenie tylko raz na poziomie konta, zmieniając z „Kampania” na „Konto” w opcji „Wyklucz z”. Jednak sugeruję dodawanie wykluczeni na poziomie kampanii, ponieważ warto jest sprawdzić czy w ramach remarketingu w sieci reklamowej kierowanie na aplikacje może przynieść dobry rezultat jeżeli zastosujemy odpowiednią strategię remarketingową.
- Teraz możemy wykluczyć „Kategorie aplikacji mobilnych”, wybierając kategorie aplikacji Apple App Store i Google Play. Jeżeli chcemy wykluczyć całkowicie aplikacje oznacza to, że musimy wybrać 140 kategorii, zaznaczając każdą osobno. 141 będzie wykluczenie Windows Phone Apps.
Promocja na pierwszą kampanię
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.
Sposób 2 – Edytor Google Ads
- Wybierz z listy po lewej stronie kampanię kierowaną na sieć reklamową, w której chcesz wykluczyć aplikacje mobilne.
- Na poziomie „Słowa kluczowe i kierowanie” wybierz „Kategorie aplikacji mobilnych, Wykluczenia”
- Następnie u góry wybierz „Dodaj wykluczoną kategorię aplikacji mobilnych” i przejdź do „Wykluczona kategoria aplikacji mobilnej na poziomie kampanii”
- Teraz można wybrać, które kategorie dokładnie chcemy wykluczyć z kampanii. Jeżeli chcemy wykluczyć wszystkie wystarczy zaznaczyć „All Apps„. Po kliknięciu „OK” i opublikowaniu zmian, zostaną dodane jako wykluczenie na poziomie kampanii.