Jak wykluczyć aplikacje mobilne z kampanii Google Ads?

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.14

W ostatnim czasie wprowadzonych zostało kilka zmian w sposobie wykluczania aplikacji mobilnych z kampanii Google Ads. Początkowo było to możliwe dzięki „adsenseformobileapps.com”. Po dodaniu tej domeny jako wykluczającego miejsca docelowego, kampania przestawała generować wyświetlenia w aplikacjach na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletkach). Po pewnym czasie Google umożliwił wykluczanie aplikacji mobilnych również z poziomu ustawień każdej z kampanii kierowanej na sieć reklamową. Wystarczyło wówczas wejść do ustawień i w miejscu „Urządzenia” mogliśmy wykluczyć aplikacje mobilne na smartfonach i tabletkach.

Obecnie, powyższe dwie opcje są już niedostępne i wykluczanie aplikacji mobilnych z kampanii sieci reklamowej Google Ads możemy wprowadzić na dwa sposoby: poprzez panel Google Ads w przeglądarce lub poprzez Google Ads Edytor. Wykluczanie poprzez przeglądarkę polecam tym, którzy chcą wykluczyć pojedyncze kategorie aplikacji, np. Gry. Dla tych, którzy chcą całkowicie pozbyć się wyświetleń i kosztów generowanych przez reklamy w aplikacjach polecam sposób drugi.

W tym artykule poznasz dwa sposoby na wykluczenie aplikacji mobilnych w kampanii Google Ads:

  • Wejdź do kampanii, w której chcesz wykluczyć wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych
  • W pionowym menu po lewej stronie wybierz „Miejsca docelowe”
  • W panelu Google Ads u góry, nad wykresem pojawił się biały pasek z trzema opcjami do wyboru: „Miejsca docelowe”, „Gdzie wyświetliły się reklamy” oraz „Wykluczenia”. Należy wybrać ostatnią opcję.
  • Widać teraz komunikat, o wycofaniu  wykluczenia aplikacji z użyciem adsenseformobileapps.com oraz informację, że jest „Nieaktywny”.
  • Aby dodać to wykluczenie poprawnie należy kliknąć ikonę „ołówka” w niebieskim kółku. Następnie spośród „Wyklucz miejsce docelowe” oraz „Edytuj kierowanie grupy reklam” – wybieramy opcję pierwszą.
  • Jeżeli nie planujemy w przyszłości korzystać z tej opcji w żadnej z kampanii, możemy dodać wykluczenie tylko raz na poziomie konta, zmieniając z „Kampania” na „Konto” w opcji „Wyklucz z”. Jednak sugeruję dodawanie wykluczeni na poziomie kampanii, ponieważ warto jest sprawdzić czy w ramach remarketingu w sieci reklamowej kierowanie na aplikacje może przynieść dobry rezultat jeżeli zastosujemy odpowiednią strategię remarketingową.
  • Teraz możemy wykluczyć „Kategorie aplikacji mobilnych”, wybierając kategorie aplikacji Apple App Store i Google Play. Jeżeli chcemy wykluczyć całkowicie aplikacje oznacza to, że musimy wybrać 140 kategorii, zaznaczając każdą osobno. 141 będzie wykluczenie Windows Phone Apps.

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Sposób 2 – Edytor Google Ads

    • Wybierz z listy po lewej stronie kampanię kierowaną na sieć reklamową, w której chcesz wykluczyć aplikacje mobilne.
    • Na poziomie „Słowa kluczowe i kierowanie” wybierz „Kategorie aplikacji mobilnych, Wykluczenia
    • Następnie u góry wybierz „Dodaj wykluczoną kategorię aplikacji mobilnych” i przejdź do „Wykluczona kategoria aplikacji mobilnej na poziomie kampanii”
    • Teraz można wybrać, które kategorie dokładnie chcemy wykluczyć z kampanii. Jeżeli chcemy wykluczyć wszystkie wystarczy zaznaczyć „All Apps„. Po kliknięciu „OK” i opublikowaniu zmian, zostaną dodane jako wykluczenie na poziomie kampanii.

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów: 12

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły