- Co to jest Gmail Sponsored Promotions?
- Naliczenie opłaty za „Kliknięcie”
- Inne aktywności użytkownika w ramach GSP
- Tworzenie reklam w kampanii na Gmail
- Kierowanie reklam w Gmail
Co to jest Gmail Sponsored Promotions?
Gmail Sponsored Promotions (GSP) to kampanie reklamowe w poczcie Gmail. Reklamy wyświetlają się w dwóch miejscach, na kartach Oferty oraz Społeczności. Po przejściu do jednej z nich, nad listą wszystkich wiadomości e-mail pojawić mogą się maksymalnie dwie wiadomości e-mail. Od standardowych e-maili odróżnia je etykieta o nazwie „Reklama” umieszczona pomiędzy nazwą nadawcy, a tytułem reklamy mailingowej. Reklama na Gmail jest skuteczną formą reklamy z uwagi na możliwość precyzyjnego wyboru interesującej nas grupy docelowej spośród wszystkich użytkowników Gmaila. Więcej o formach kierowania przeczytasz w dalszej części tego artykułu.
Naliczenie opłaty za „Kliknięcie”
Po kliknięciu wiadomości – np. o tytule „Rabat 30% na Pizzę L/XL” jak na poniższym zrzucie z ekranu – reklamodawca zostanie obciążony za kliknięcie w reklamę. Użytkownik zobaczy treść maila i będzie mógł z poziomu treści maila przejść do witryny reklamodawcy, aby móc skorzystać z oferty. Pamiętaj, że opłata nie jest naliczana w momencie przejścia do witryny, tylko w chwili otworzenia maila i zapoznania się z jego treścią. Warto więc zadbać o to, aby treść maila zachęcała do przejścia do strony internetowej. Wyróżnij się od reszty reklamodawców i zachęć konsumentów do interakcji z Twoją witryną!
Klikniecie vs. Kliknięcie w Gmail prowadzące do witryny
Pamiętaj, że kliknięcie w kampanii na Gmail w przeciwieństwie do innych rodzajów kampanii nie oznacza interakcji z witryną internetową. Przejścia z poziomu treści reklamy mailingowej (po otworzeniu maila) do strony internetowej określają „Kliknięcia w Gmail” i to one pokazują ile osób znalazło się na stronie dzięki kampanii GSP. Warto również zwrócić uwagę na Współczynnik konwersji, który liczony jest z Kliknięć (otworzenia maila) oraz Konwersji. Na poniższym zrzucie ekranu wynosi on 0,58% co wydawałoby się, że jest dosyć słabym wynikiem. Natomiast jeżeli przeliczylibyśmy Współczynnik konwersji jako stosunek Konwersji do Kliknięć w Gmailu prowadzących do witryny to wyniósłby on 10%. Warto analizować również to jaki współczynnik generują Ci, którzy mają styczność ze stroną internetową, a nie wyłącznie współczynnik osób, które otworzyły maila i zrealizowały cel (konwersję).
Promocja na pierwszą kampanię
Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.
Inne aktywności użytkownika w ramach GSP
Zapisane z Gmaila – Po otworzeniu wiadomości e-mail, użytkownik może zapisać wiadomość. Są dwa sposoby zapisywania wiadomości. Pierwszy to zaznaczenie ikony gwiazdki na poziomie listy wiadomości e-mail. Po tym działaniu reklama zostaje „skopiowana” i umieszczona na pierwszym miejscu listy odebranych maili. Drugim sposobem jest kliknięcie w przycisk „Zapisz w Odebranych” (widoczny na jednym z powyższych zrzutów z ekranu)
Przekazane z Gmail – Po kliknięciu w niebieski przycisk „Przekaż dalej” otwiera się okno wiadomości e-mail, w której widoczna jest treść reklamy. Wtedy użytkownik może wysłać wiadomość z Twoją reklamą do wybranych osób ze swojej listy kontaktów. Warto więc tworzyć komunikację reklam w taki sposób, aby zachęcała też do udostępniania innym reklamy mailingowej. Wpłynie to na większy zasięg reklam.
Tworzenie reklam w kampanii na Gmail
Rozpoczynając tworzenie reklam na Gmail mamy do wyboru dwie opcje:
Elastyczna reklama displayowa
Najszybszy i najprostszy sposób na zbudowanie reklamy dla kampanii na Gmail. Wystarczy dodac logo, obraz, nagłówek krótki i długi oraz opis i nazwę firmy.
Prześlij reklamy displayowe
Jeżeli masz gotowe reklamy stworzone przez grafika to możesz wgrać je do kampanii GSP.
Kierowanie reklam w Gmail
- Dane demograficzne
- Odbiorcy na rynku
- Zdarzenia z życia
- Remarketing
- Słowa kluczowe
- Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach