Gmail Sponsored Promotions (GSP) – czyli mailing od Google

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.08

Co to jest Gmail Sponsored Promotions?

Gmail Sponsored Promotions (GSP) to kampanie reklamowe w poczcie Gmail. Reklamy wyświetlają się w dwóch miejscach, na kartach Oferty oraz Społeczności. Po przejściu do jednej z nich, nad listą wszystkich wiadomości e-mail pojawić mogą się maksymalnie dwie wiadomości e-mail. Od standardowych e-maili odróżnia je etykieta o nazwie „Reklama” umieszczona pomiędzy nazwą nadawcy, a tytułem reklamy mailingowej. Reklama na Gmail jest skuteczną formą reklamy z uwagi na możliwość precyzyjnego wyboru interesującej nas grupy docelowej spośród wszystkich użytkowników Gmaila. Więcej o formach kierowania przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Naliczenie opłaty za „Kliknięcie”

Po kliknięciu wiadomości – np. o tytule „Rabat 30% na Pizzę L/XL” jak na poniższym zrzucie z ekranu – reklamodawca zostanie obciążony za kliknięcie w reklamę. Użytkownik zobaczy treść maila i będzie mógł z poziomu treści maila przejść do witryny reklamodawcy, aby móc skorzystać z oferty. Pamiętaj, że opłata nie jest naliczana w momencie przejścia do witryny, tylko w chwili otworzenia maila i zapoznania się z jego treścią. Warto więc zadbać o to, aby treść maila zachęcała do przejścia do strony internetowej. Wyróżnij się od reszty reklamodawców i zachęć konsumentów do interakcji z Twoją witryną!

Klikniecie vs. Kliknięcie w Gmail prowadzące do witryny

Pamiętaj, że kliknięcie w kampanii na Gmail w przeciwieństwie do innych rodzajów kampanii nie oznacza interakcji z witryną internetową. Przejścia z poziomu treści reklamy mailingowej (po otworzeniu maila) do strony internetowej określają „Kliknięcia w Gmail” i to one pokazują ile osób znalazło się na stronie dzięki kampanii GSP. Warto również zwrócić uwagę na Współczynnik konwersji, który liczony jest z Kliknięć (otworzenia maila) oraz Konwersji. Na poniższym zrzucie ekranu wynosi on 0,58% co wydawałoby się, że jest dosyć słabym wynikiem. Natomiast jeżeli przeliczylibyśmy Współczynnik konwersji jako stosunek Konwersji do Kliknięć w Gmailu prowadzących do witryny to wyniósłby on 10%. Warto analizować również to jaki współczynnik generują Ci, którzy mają styczność ze stroną internetową, a nie wyłącznie współczynnik osób, które otworzyły maila i zrealizowały cel (konwersję).

Promocja na pierwszą kampanię

Wyślij zapytanie, a otrzymasz wycenę kampanii!
Oferta obowiązuje do 18 lipca lub wyczerpania kodów promocyjnych.


    Inne aktywności użytkownika w ramach GSP

    Zapisane z Gmaila – Po otworzeniu wiadomości e-mail, użytkownik może zapisać wiadomość. Są dwa sposoby zapisywania wiadomości. Pierwszy to zaznaczenie ikony gwiazdki na poziomie listy wiadomości e-mail. Po tym działaniu reklama zostaje „skopiowana” i umieszczona na pierwszym miejscu listy odebranych maili. Drugim sposobem jest kliknięcie w przycisk „Zapisz w Odebranych” (widoczny na jednym z powyższych zrzutów z ekranu)

    Przekazane z Gmail – Po kliknięciu w niebieski przycisk „Przekaż dalej” otwiera się okno wiadomości e-mail, w której widoczna jest treść reklamy. Wtedy użytkownik może wysłać wiadomość z Twoją reklamą do wybranych osób ze swojej listy kontaktów. Warto więc tworzyć komunikację reklam w taki sposób, aby zachęcała też do udostępniania innym reklamy mailingowej. Wpłynie to na większy zasięg reklam.

    Tworzenie reklam w kampanii na Gmail

    Rozpoczynając tworzenie reklam na Gmail mamy do wyboru dwie opcje:

    Elastyczna reklama displayowa

    Najszybszy i najprostszy sposób na zbudowanie reklamy dla kampanii na Gmail. Wystarczy dodac logo, obraz, nagłówek krótki i długi oraz opis i nazwę firmy.

    Prześlij reklamy displayowe

    Jeżeli masz gotowe reklamy stworzone przez grafika to możesz wgrać je do kampanii GSP.

    Kierowanie reklam w Gmail

    • Dane demograficzne
    • Odbiorcy na rynku
    • Zdarzenia z życia
    • Remarketing
    • Słowa kluczowe
    • Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach

    Czy spodobał Ci się ten artykuł?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

    Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

    Podziel się
    Autor

    Łukasz Wiśniak

    Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


    Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
    Najświeższe informacje

    Dołącz do newslettera.
    Bądź na bieżąco!

    Blog

    Najnowsze artykuły