Apple Search Ads – Płatne promowanie aplikacji w AppStore

Łukasz Wiśniak Łukasz Wiśniak, dnia 2019.08.18

Rynek aplikacji mobilnych

Posiadanie smartfona w dzisiejszych czasach nie jest już niczym nadzwyczajnym, a urządzenia mobilne towarzyszą nam praktycznie w każdym momencie w ciągu dnia. Globalna liczba pobrań aplikacji mobilnych na system iOS w 4 kwartale 2017 roku wyniosła 7,7 mld, a łączne zarobki twórców tych aplikacji zamknęły się na poziomie 11,5 mld dolarów (źródło: App Annie). Nic dziwnego, że twórcy aplikacji prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych i bardziej oryginalnych rozwiązań, by móc znaleźć się w TOP aplikacji AppStore (pod względem liczby instalacji na iOS). Jeżeli zależy Ci na czasie i chcesz od razu zacząć pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji to koniecznie wypróbuj Apple Search Ads – nowe narzędzie od Apple, które pomoże Ci wypromować aplikację na iOS w AppStore!

Co to jest Apple Search Ads?

Apple Search Ads to system reklamy stworzony przez Apple Inc., który umożliwia promowanie aplikacji mobilnych w płatnych wynikach wyszukiwarki w AppStore.

Dlaczego warto?

Apple Search Ads - statystyki reklam AppStore

Wysoki współczynnik konwersji w Apple Search Ads

  • Stosunek konwersji (Installs) do kliknięć w reklamę (Taps) wg Apple wynosi około w granicach 50%. Sprawdziłem to w kilku kampaniach i mogę potwierdzić to osobiście. W przypadku niektórych słów kluczowych można nawet zwiększyć ten wskaźnik do 60% i więcej. Wszystko zależy od tego jakich słów kluczowych użyjemy w kampanii promującej aplikację i oczywiście od tego jak skutecznie będziemy ją optymalizować.

Użytkownicy Apple, korzystają z AppStore bardzo często

  • 70% użytkowników używa wyszukiwania w AppStore w celu znalezienia i instalacji aplikacji

Ogromny udział AppStore w liczbie pobrań aplikacji na iOS

  • 65% instalacji aplikacji mobilnych na iOS ma miejsce bezpośrednio poprzez

Rodzaje kont Apple Search Ads

  • Podczas rejestracji w systemie reklamowym Appple, mamy do wyboru konto Basic lub Advanced.
Apple Search Ads - Basic i Advanced

Czy spodobał Ci się ten artykuł?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis!

Podziel się
Autor

Łukasz Wiśniak

Od 2011 roku zajmuję się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jestem Certyfikowanym Specjalistą Google Ads. Prowadzę kampanie, udzielam konsultacji, a także dzielę się wiedzą i doświadczeniem podczas praktycznych szkoleń z Google Ads. Jako konsultant i audytor pomagam też domom mediowym lub bezpośrednio klientom w opracowaniu strategii, audytowaniu kont reklamowych lub też mówiąc kolokwialnie szybkim "podkręceniu" wyników kampanii Google ads. Wykładam również na uczelniach wyższych. Na Akademii Leona Koźminskiego prowadzę praktyczne zajęcia z reklamy w Google Ads (reklama w wyszukiwarce Google, reklama video w YouTube, kampanie produktowe w Google Shopping) oraz Google Analytics. Gościnnie miałem okazję również prowadzić warsztaty z reklamy Google Ads w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Zobacz wszystkie wpisy napisane przez Łukasz Wiśniak
Najświeższe informacje

Dołącz do newslettera.
Bądź na bieżąco!

Blog

Najnowsze artykuły